festfestfestival

Åh, jag fick en så väldigt somrig känsla alldeles nyss. Sitter och längtar mig bort till varma hav, ljudet av åror som bryter spegelblanka vattenytor, varma dagar och ljumma kvällar på bergshällar. 

Familjen har dessutom suttit och pratat vid matbordet om festivaler. Börjar bli lite sugen på det med! Musik och skratt i sommarnätterna. Syrran ska åka på festival för första gången i sommar så hon fick lite tips från festivalproffset själv (mig haha). Storasyster som jag trots allt är så blir man ju lite orolig för att fina lilla lillasyster ska vara uppe i Borlänge bland alla alkoholpåverkade drägg i knappt en vecka. Men det ska säkert gå bra, det gjorde det ju på min första festival.

För min egen del blir det (nästan helt bestämt) Hultsfred i sommar, jobbar under P&L veckan visade det sig. Synd att Hultan har lite trist line-up, men men. Kanske dags att kika på festival och buss/tåg biljetter ner dit iaf!









-glass-godis-onyttig mat-bränna sig i solen-jägerfrukost-krångla med tält-gyttja-svett-iskallt-jättevarmt-front row-skrika och sjunga-glassa i gräset-dammigt-väntan-gå gå gå-hoppa-springa mellan stoora och små scener-trängsel i publiker-köer-skratt-flumm-bajamajor-våtservetter-musik-pirr i magen-band+artister-födelsedagar-knäckemackor och räkost-buss-sova på tåg-tung packning-

Klart man ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0