Ge mig arsenik för stan är full av tanter och tragik

Juste, appropå farmors väninna så glömde jag skriva det jag hade tänkt..

 

Det som fick mig att sätta mig vid datorn och bloggen var detta: När jag pratade med farmors väninna Marita så kunde jag räkna in ytterligare en till i vi-som-inte-gillar-Håkan-gruppen. "Den där sjömansdräkten han springer runt i, så fånig!" säger hon. Det var ta mig sjutton 7 år sedan han hade den han hade den påminner jag. Och det var bara under första skivan, Känn ingen sorg.. "Och han är ju inte ens snygg". Nähe säger jag, men det spelar ingen roll, hans musik är bra (sen så tycker ju jag i smyg att han är lite söt, men det sa jag inte). "Och framförallt kan han ju inte sjunga!" säger hon då. Joho då att han kan! Han sjunger förträffligt tycker jag, inte alls falskt. Det är bara lite.. ungefär bräckligt ibland. En stundtals vek eller vinglig sångröst. Men det är ju också det som förstärker hans musik så fint. 
  
"Och du Sarah, byt idol va" får jag som ett skämtsamt hej då innan hon hoppar på båten påväg hem.
Inte för att jag skulle använda ordet idol. Men han är definitift en av mina favoriter från den svenska musikscenen. Håkan är lite av ett geni, no matter what alla säger om falsksång och tjuvade låttexter.
Håkan är inget jag kommer byta ut i första taget.

Kommentarer
Postat av: m

understryker, Håkan ÄR ett geni ;)

2009-09-07 @ 15:42:42
URL: http://mittsistaforsok.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

m: Helt rätt! :D

2009-09-08 @ 13:41:35
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0