Det här med studier på distans..



Gud jag borde inte skriva inlägg sent på kvällen när jag är trött. Bara att kolla tillbaka nu i efterhand för att inse det, hur många skrivfel som möjligt.

Idag har varit en sån där dag då jag har tagit mig en riktig funderare.
Det jag tänkt över är det här med min distanskurs i Rockens historia och mytologier. Känns inte som en sådär jättebra idé nu i efterhand att läsa på distans.. I ärlighetens namn så går det inte så jättebra. För det första har jag aldrig varit en sådär super diciplinerad person. När jag gick på gymnasiet var jag en expert på att börja och göra klart inlämningsuppgifter lite väl nära själva inlämningsdatumet. Något som inte fungerar nu när kursen består av totalt 4 uppgifter som är stora. Det krävs planering för såna tentor. Plus att dessa uppgifter verkar jättesvåra. Tror det hade blivit bättre om man hade gått till en skola, ett universitet, där man läste kursen på plats. Ha folk och lärare att bolla idéer och frågor med. Jag har tidigare inte insett att det faktiskt krävs en hel del jobb med det här, vilket har lett till att jag skjutit upp en hel del lite väl mycket. Har inte jobbat särkilt ihärdigt med att hitta all kurslitteratur, och nu är det jävligt sent att skaffa ett par böcker som behövs omedelbart. Även fast jag tycker att rocken + historian bakom den är intressant så har det tappat charmen lite nu när man faktiskt har massa förpliktelser inom det och pluggar det.
Jag har liksom inte lagt ner tillräckligt jobb på det här, vilket jag skäms för. För hur kan man redan vara efter i en kurs som knappt pågått i knappt en månad? Jag vet inte om jag bara är otroligt negativ gentemot den här kursen och mig själv, men det känns inte som att jag klarar det här. Tror jag ska skriva en lista (typiskt mig) och stylta upp för och nackdelar med allt det här, för att få rätsida på vad jag vill, om det är ett alternativ att hoppa av eller inte. Vi får se hur det blir.


Kommentarer
Postat av: "Bara dårar rusar in"

Hoppa av, ta det lugnt ett år. Det minsta man behöver efter studenten är ansvar.

2009-09-22 @ 23:16:58
Postat av: Jennifer L

Jag bara känner precis som du beskriver. Vet verkligen inte vad jag vill.. phua.



"Bara dårar rusar in" verkar iof vara en klok och förnuftig en.

2009-09-23 @ 20:26:14
URL: http://jenniferl-art.devote.se
Postat av: skentrevlig

Bara dårar rusar in:

Ja Kloka ord. Känner så mer och mer nu.



Jennifer:

Usch ja Jennifer. Det är inte lätt det här :(

2009-09-23 @ 22:20:19
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0