idag är allt bara grått, kallt och trasigt

Rubriken säger nästan allt, men jag kan definera vad som idag är trasigt:

Min förbannade hårddisk. Den andra hårddisken för mig som har gått sönder nu. Förra gången, för ett år sedan ungefär, så kunde pappa rädda innehållet. Den här gången gick det inte, såklart. Det hade liksom varit lite för bra för att vara sant, och sånt händer ju inte mig.

Fällde lite tårar när jag kom på att alla bilder och videor, framförallt från studenten och sommarens festivaler, är borta. Alla vardagsbilder.. Och roliga knäppa videoklipp från ett nyår med de två finaste vännerna i mitt lilla rum.. Plus alla dokumentationer från vårens konserter. Oasis, Mando... usch ingen idé att rabbla upp allt. Så många grejer som förstärker ens minnen är borta iaf.
 
Tyvärr hade jag inte gjort någon backup på allt nytt material som har tillkommit sen senaste datorcrashen, så jag får väl skylla mig själv känns det som. I julklapp ska jag önska mig bidrag till en ny hårddisk. Och så önskar jag mig (tips till vännerna som kanske läser det här) massa bilder och videor från typ slutet av 2008 fram tills nu.

Hatar att något man tar för givet kan försvinna så jäkla lätt. Hatar att man är så beroende av dagens teknik, och att det ska vara så dyrt att laga att det inte är någon idé att ens fundera över det.

Kommentarer
Postat av: Jennifer L

Så jävla tråkigt med alla filmer!! Oasis !!!!!! :( Grymt tråkigt när sånt händer.. well well. Inte mycket att göra åt tyvärr. Ska se om jag kan skrapa ihop lite videos till dig sen :)

2009-11-02 @ 18:24:31
URL: http://jenniferl-art.devote.se
Postat av: helen

åh fan vad tråkigt med alla minnen som försvinner :(

we all been there!



du får skaffa en extern hårddisk och ha allt på :)

2009-11-03 @ 22:47:05
URL: http://helly.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0