Höstbilder från landet (2)


Farmor och farfars hus


Lite onödig fakta, men det är faktiskt så att klimatet ute på ön alltid ligger några veckor efter, så löven sitter kvar på träden längre där än hemma





En av dagarna som vi var där ute så tog vi vara på lite äpplen och rabarber och bakade paj




Sen promenerade vi ner över gårdsplanen och bjöd mormor och morfar på fika


min fina kompis, mormor och morfars hund Bonzo




På deras väggar hänger gamla föremål i trä och metall. Vet inte ens vad hälften av de sakerna har varit till för, men jag vet att om man frågar vad det är så kan man få höra vad för historia de har bakom sig.
Här ovan är i alla fall deras gamla katt Frida. En mycket envis katt som blev väldigt lugn på sina äldre dar. Och om jag försöker minnas riktigt hårt så kan jag nästan komma ihåg hur hon luktade.


Och här är några bilder på min gammelmorfar, min mormors pappa. Tyvärr så hann jag aldrig träffa honom för han dog när min mamma var 12 år. Någon gång så ska jag ta och berätta det lilla jag vet om honom.


Resten av dagen så stajlade min morfar med sin nyinköpta hellikopter som han väldigt gärna ville att jag skulle fota och titta på. Och det hela fortsatte när jag skulle utomhus och och fixa. Då hängde han med och varje gång jag kikade bort en stund så sa han "Men kolla nu då Sarah!". Han är nog ganska stolt över sin nya leksak och hur snabbt han hade lärt sig styra den haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0