Höstbilder från landet (1)

Jag har ju varit så dålig på att lägga upp bilder här den senaste tiden så här kommer en bunt foton från landet. Tror jag får dela upp det i fler än ett inlägg, annars kan det nog se väldigt mycket ut



Tidiga höstar brukar vi alltid gå ut i skogen med svampexperten mormor och leta kantareller.
Det är faktiskt mer mysigt och rogivande än man kan tro






Jag äter ju inte särskilt mycket svamp men det är ganska kul att plocka och smaka på ändå. Jag tror att lite charmen med att göra mat med svamp eller baka t.ex. blåbärspaj och liknande är att man har plockat ingredienserna själv. Iaf så vi hittade faktiskt riktigt mycket kantareller, flera påsar som sedan rensades och stektes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0