Åh Uppsala, vi kan väl va Du med varann efter allt?

Idag åkte jag och morsan till Uppsala. Nästan first time någonsin för mig om man bortser från raka resvägen mot Uppsalas äventyrsbad när jag var liten.
Bilen skulle på bilprovning sen ville jag att vi skulle hitta till några affärer vid Stora torget, som vi inte hittade i virrvarret av gamla små gator åkandes i bilen. Tror dock att vi hade lyckats om mamma hade haft mer tålamod, men hon blev stressad av att åka i en hel ny stad med massa små gator. Kanske var det en ursäkt för att hon så fort som möjligt ville till IKEA och de större affärerna runt det, så så fick det bli. Gick i snigelfart genom IKEA för att jag var så himla trött (är fortfarande krasslig), men mor var glad för hon sa med jämna mellanrum "Åh här är det ju större än i Barkarby, mer uppbyggda kök, köksmöbler, badrum, sovrum.." osv osv.

Men det var en trevlig dag iaf. God lunch på ikea och så kom jag på mig själv med att tänka att Uppsala i alla fall ser okej ut, rätt stort (mycket större än lilla Åkersberga såklart) och mysigt med den gamla staden. Om man skulle hitta någon utbildning där så skulle det vara en rätt bra plats att bo på, inte alltför långt bort från Stockholm heller.

En helt annan grej: Gud vad jag hatar missade telefonsamtal! Inbillar mig alltid att det var någon som ringde angående något superviktigt som inte kommer höra av sig igen.. Jag måste skaffa ett ordentlig telefonsvar på momangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0