Hultsfredsfestivalen -09

Lite bilder från Hultsfredsfestivalen! (8-11 juli)


Första festivaldagen, onsdagen.

Vi gick runt i två timmar för att hitta en mataffär som man inte behövde stå i kö i för att komma in i. Willys blev det där vi köpte lite "mat" att bunkra upp med för ett par dagar. Glass på en gräsplätt i perfekt festivalväder; lagom varmt, moln och lite sol.

Under onsdagen såg vi följande band: Dropkick Mupphys (ursäkta men usch vad dåliga dom var), Gossip (på håll), Franz Ferdinand (väldigt bra som vanligt!), Kings of Leon (överraskande bra, bästa den dagen!) och lite av Cult of Luna (som inte är min typ av musik).

En regnig torsdag. Tycker att alla ska ignorera hur crappiga mina bilder med denna kamera blir.

Under den dagen såg vi (om jag kommer ihåg rätt); Maia Hirasawa, Priscilla Ahn (fint!), Peter Bjorn and John (dansande trion där uttjatade Young Folks var bäst hehe), The Federales (bra musik, bra live!), Hello Saferide (på håll), Regina Spektor (så vackert!), The Killers (helt jävla överraskande bra, bäst!) och lite hip hop, Ludacris.


Fredagen- vi fick gratis Moodie smoothies, mums!
Under fredagen såg vi: Markus Krunegård (spelade lite nya låtar, kul o bra som vanligt!), Anna Ternheim (spelade fina covern på Shoreline), A Camp, Mando Diao (kommer inte ihåg så mycket egentligen haha. men det var kul!), The Sounds (favoriter back in the days, coola live), Timbaktu.

Lördagen- efter några dagars regn blir det så här mysigt i campingen
Petter

Längst fram på Ice Cube. Kände mig lite malplacerad haha


Sahara Hotnights

Vänta på Klaxons

Under lördagen såg vi (ungefär): Petter, Adiam Dymott, Promoe, Ice Cube, Sahara Hotnights (hade velat stå längre fram), Klaxons (de var bra, men hade av någon anledning lite större förväntningar på dem), Lars Winnerbäck

Donuts dags för tjejerna

And that was it! Riktigt grym festival. Jag hade väntat mig att Hultan skulle vara vildare och stökigare än Peace and Love festivalen, men det var den inte alls. Kan inte säga riktigt vilken av de två festivalerna jag har varit på i sommar som var bäst. Men ett plus med Hultan var campingsystemet, knappt några köer in till camping/festivalområde och korta gångavstånd vilket var skönt! Hur som helst så har allt varit riktigt lyckat och jävligt bra! Längtar tillbaka till det.

Kommentarer
Postat av: Jennifer L

Åh du anar inte hur mycket jag längtar efter festivallivet nu! haha. Orkar inte jobba mer :P

Kul med bilder! Tack för fint sällskap med <3

2009-07-16 @ 18:10:35
URL: http://paperbackwriterr.devote.se
Postat av: mic

ååå vad roligt att se bilder! jag vill ha mer festival nu!! sov fan bättre i tältet än vad jag gjort i dubbelsängen här i kristineberg, haha.

2009-07-17 @ 10:57:19
URL: http://marchsix.blogspot.com
Postat av: mic

haha råkade länka till fel blogg... march-six är det ju.. spelar roll. måste byta namn

2009-07-17 @ 10:58:52
URL: http://march-six.blogspot.com
Postat av: bella

åh, helt fantastiska bilder! hultan var huuuuur jävla kul som helst! och killers var världens upplevelse ju! :-D

2009-07-21 @ 21:56:51
URL: http://ballabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0