Glöm inte att Broder Daniel inte kan dö



Igår gick jag och Michaela på loppis, sen åkte vi in till stan och kollade på lite reor och käkade. På kvällen såg vi dokumentärfilmen Broder Daniel Forever. Mycket bra dokumentär, den gillade jag! Henrik är fin när han ler och skrattar vilket han gjorde genom hela filmen. Det har man inte sett så mycket av förut. Och han säger så många fina saker. Alla ord ur den där munnen känns så poetiska, fast han nästan pratar som en liten pojke. Och grym musik var det, från avskedskonserten på Way out west festivalen förra sommaren. Tror det var Whirlwind jag fick höra igenom en mobiltelefon på Roslagsbanan då. Där hade jag själv velat vara! 

Jag blev lite nyfiken på om Berggren kommer köra något soloprojekt i framtiden. Under filmen frågade Henrik bandet om de inte skulle vilja göra en till skiva, eller att de ju måste hjälpa honom om han ska göra nåt själv.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh kul att den var bra, vill se den!



Hitta du nått på rean då? :)

2009-07-06 @ 19:43:06
URL: http://paperbackwriterr.devote.se
Postat av: skentrevlig

*Jennifer:* Ja det måste du! Men den går typ bara i stan fram tills på torsdag tror jag.. :( och då är ju vi borta!



Nej jag har inte köpt nåt faktiskt. Inte hittat nåt som jag fastnat för riktigt. Om det finns kvar sen så kanske det blir nåt :)

2009-07-06 @ 20:15:46
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Karin

Åhh, den ska jag se imorgon!!



Men jag köpte Göteborsposten häromdagen (i Karlskrona, haha) när det hade varit premiär. I en intervju där sa han att han hade funderat på att ge sig ut och göra soloturnée men att det vara var på planeringsstadiet... Och det känns ju lite med BDatt planering blir inte av.

2009-07-06 @ 21:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0