P3 Guld



Vinnarna blev:

Årets artist: Håkan Hellström           (framröstad av lyssnarna)
Årets rock/metal: In Flames                       (framröstad av jury)
Årets grupp: Johnossi                                           (lyssnarna)
Årets pop: El Perro del Mar                                          (jury)
Årets låt: Markus Krunegård - Jag är en vampyr   (lyssnarna)
Årets nykomling: Lykke Li                                         (lyssnarna)
Årets dans: Style of Eye                                                 (jury)
Årets hiphop/soul: Afasi & Filthy                                   (jury)
Guldmicken: Håkan Hellström                               (lyssnarna)



Äntligen en gala som var värd att titta på! Grammis var ju sämst, inte många man ville som vann då, men nu ni!! Jag satt i soffan med ett stort leende på läpparna och glädjetårar i ögonen och sa saker som "Åh ja, Hååkan, vad kul!" "JA! Äntligen, Markus, det förtjänar han!" "Åh shit, Johnossi!  haha kolla John" Och massa "ooooh" "wiiiie" och "åhh vad kul" haha. Det var så kul att se, jag studsade i soffan med en morsa bredvid mig som inte fatta någonting hehe.
Trevliga liveframträdanden med; Hello Saferide (och Annika såg rörd ut, var det pga programledarens sanna historia om att hennes album hade hjälpt honom?), fina Håkan Hellström och söta Markus Krunegård (som var sjuk stackarn). Det jag blev gladast för ikväll var Markus pris, för han var så värd det! Jag är en vampyr ÄR årets låt (eller, mer 2008 ju). Tyckte Håkan var riktigt värd guldmicken för årets liveakt, han och hans band är verkligen sjukt bra live (mmh Cirkus) och en stor överaskning var att Johnossi (som jag inte visste var nominerade) vann ett pris, sjukt kul!
Nu ska jag sluta babbla, kvällen framför tv:n var iaf lyckad! <33 




Förresten, prova SIA's chokladglass, den är gudomligt god!

Och inatt drömde jag läskiga drömmar, mina vänner och jag kom på 3 dagar för sent att vi hade missat Oasis konsert på Globen! Dessutom satt vi hemma och höll på att missa Mando Diaos konsert på Annexet! Vi hade glömt bort vilket datum det var de senaste dagarna (och Michis o Jennifer verkade inte bry sig).  Det  kändes sjukt verkligt och sjukt obehagligt, fyfan, hemska drömmar haha

Kommentarer
Postat av: karin

äntligen värdiga vinnare ja! :D haha (förutom de flesta som juryn hade bestämt)

2009-01-18 @ 12:36:40
URL: http://karinronnberg.blogg.se/
Postat av: Sarah

Karin: Ja det var så kul! :D hehe jag brydde mig inte om de flesta kategorierna som juryn bestämde i, så det gjorde inget :)

2009-01-18 @ 17:51:12
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

såå bra, äntligen något värt att se på! stackars markus som var sjukling ju!! och john haha han är så skön! x) och håkan, så mysig han är, finkillen <3

2009-01-18 @ 19:30:07
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jennifer: Alla är helt enkelt så himla bra o fina :D

2009-01-18 @ 19:39:55
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Småbloggskommentatorn

Nu har jag kommenterat din blogg som du ville! Läs vad jag skrivit på www.metrobloggen.se/bloggk



Hälsningar,

Småbloggskommentatorn

2009-01-28 @ 16:05:21
URL: http://www.metrobloggen.se/bloggk
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Tja! Om intresse finns för bloggdesign utan sidmeny är du välkommen in till min sida :)

2009-01-28 @ 16:10:15
URL: http://babbidesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0