Jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans

Jag gråter för att skolan börjar imorgon, fan fan faan! Klagar jag med, ändå så många som gör det så då borde jag också få gnälla av mig. Ångesten och antydan till ticks i ögat kommer tillbaka, mysigt. Så skoltrött, orkar inte plugga, orkar inte se en enda lärare. Ska sätta på mig en ögonbindel imorgon och låtsas att dom inte är där. Eller att jag är där. Jag har förälskat mig i loven, och mitt förhållande till vinterlovet kommer splittras imorgon när jag sätter foten innanför skolporten. Haha dramatisk jag är nu.. Men vafan. Vinterdepression på G. Snälla hoppas jag får en lugn start innan helgen kommer. 
Innan 2009 kom så tänkte jag att "Nej Sarah, sista terminen ska du vara duktig. Du ska inte sega med uppgifter. Alla ska vara inne i tid, du ska planera och vara flitig. Sista terminen innan studenten ska du göra bra ifrån dig". Men vad gör man? Jo de sakerna man skulle göra under lovet sitter man med nu, och blir självklart inte klar. Får stressa vidare med dem under januari/februari. Yes, bra Sarah. Inte förvånande. Man kan inte lära en gammal hund att sitta, så är det.

Nu ska jag gå ner och sätta på lite ögonfransfärg. Inte för att det kommer synas en större skillnad på mig, men eftersom det kommer bli färg över när mamma gör så kan jag lika gärna kleta på lite jag med.
Och hela den här dagen har jag varit jättetrött ocg arg på mig själv. Har gått runt med Håkans textrad "Och jag behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans". Ja, nåt liknande skulle iaf behövas för att kicka igång mig för vårterminen 2009.



tänker på sommaren när jag ser den här bilden.
ge mig sommar och sommarmusik utomhus i solen

Kommentarer
Postat av: Jennifer

usch, jag känner precis som du. Snart är man tillbaka där när man inte har kontroll på något och prov och inlämningar bara byggs på hög och inget är roligt. Men tillslut kommer ju sommaren iaf! :-)

2009-01-07 @ 22:17:52
URL: http://thelifeofjennifer.blogg.se/
Postat av: mic

alkoholisera bort ångesten på fredag kanske? ace på g...



YOU CAN MAKE IT jag med förhoppningsvis, snart är skolan över

<3

2009-01-07 @ 22:39:28
Postat av: Sarah

Jennifer: Eller hur, höll på att tappa kontrollen förra terminen kändes det som. Hoppas det inte blir så nu. Ja det kommer nog gå snabbare än man tror tills sommaren kommer. får hoppas iaf!:)



Mic: Alkoholisera bort sin ångest ska man inte göra michis, not good!

2009-01-08 @ 18:42:41
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Frida

Ush, låter jobbigt med skolan. Hoppas det fixar sig i alla fall!

Ja tack, sommar skulle verkligen sitta fint nu, och allt roligt som kommer med den :)

2009-01-08 @ 21:01:00
URL: http://frisun.blogg.se/
Postat av: mango

naw jag tror du klarar det! :))



sv: jag tror nästan markus borde spela nån ny låt den 1 feb :))



Puss på dig!

2009-01-10 @ 07:21:27
URL: http://mango.blogg.se/
Postat av: Lisaa

ja. ge oss sommar och håkan hellström så blir allt jättebra :D !

2009-01-23 @ 13:08:26
URL: http://lisaholgersson.blogg.se/
Postat av: Anna

och jag känner igen mig i det du skriver!

2009-01-24 @ 19:09:19
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0