Releasefest med Mando Diao!

Okej, nu hade jag tänkt berätta om en av de bästa dagarna i mitt liv. En dag som jag och mina vänner tillbringade med väldigt mycket Mando Diao! Ni som inte är intresserade av dem bör hoppa över det här inägget, annars är det bara att läsa på om vad vi hade för oss onsdagen den 11:e februari. Ett riktigt långt inlägg!

Jag och Jennifer fick sluta tidigare på praktiken, kl 15. Vi skyndade oss till Medborgarplatsen, mötte upp den andre kamraten i vår  konserttrio, Michaela, och käkade. Sedan väntade vi utanför Debaser Medis och släpptes in. Ska försöka att inte dra ut på allt för länge, men när dörren öppnades till det större rummet gick vi iaf dit och ställde oss längts fram vid scenen. Popcirkus programmet började tillslut. Allt började med att Mando körde High Heels utanför i kylan. Vi ville inte mista våra platser så vi stannade kvar inne med många andra och såg den låten på en stor bild på väggen istället. Sen tog Kristian Luuk med bandet in, vi blev glada hehe. Lite intervjuer i soffan där det diskuterades hudvårdsprodukter, Kent "skandalen" och så gjordes det en egen festival m.m.

Sprang fram en snabbis för att ta mig en titt på grabbarna på närmare håll. Dom är finare än på tv ska ni veta hehe

Jenny Wilson och Name the pet spelade live för oss denna kväll också. Men det var när Mando Diao spelade som det roliga började. Dance with somebody, Gloria och Long before rock 'n roll kördes, lycka!

Filmade som sagt, men sången hörs inte så bra. Berodde nog på mickarna eller högtalarna.. men det lät bra. och bättre ljud på tv (synd också att youtube försämrar kvalitén också)

Long before rock 'n roll
 

Och för att se Gloria, tryck här

Efter de tre låtarna var vi jättelyckliga. Hade vi väntat länge på denna dagen eller? Ja! Hade ju inte sett dem sen i sommras på festival.. Iaf, Popcirkus tog slut och vi mötte upp några andra tjejer som också skulle till Södra Bar (bla Elvira som hade bjudit med oss- tack!). Så vi gick till Mosebacke och gick in genom dörrarna. Bockade av oss från gästlistan, hängde av oss jackor i garderoben och vips var vi där, på Mando Diaos RELEASEPARTY!

 
Mina fina glada tjejor

Och vips så kom gänget festen kretsade runt; Mando killarna själva följda av 3 medlemmar ur Sugarplum Fairy. Vi ville inte stå som ett gäng gloende.. ja gloende något, så vi gick upp ett plan till festen. Men kan ju säga att det pirrade lite i magen efter första anblicken av dem när man insåg att vi faktiskt var på efterfest med våra förebilder! På ovanvåningen var det smockat, massa folk som trädgdes runt baren, på dansgolvet, på balkongen och rummet med soffor och bord där många hängde (dit vi inte vågade oss in först för det var ganska fullt med lite kända människor).


(Nu har jag inget Photo Shop för tillfället att förbättra de dåliga bilderna i.. Men men. Vid baren kan man iaf se en Sugarplum trummis hehe)

Under kvällen såg vi att väldigt fint folk fanns på plats. Vi beställde några gånger i baren, då kunde man bla se Calle Norén beställa mitt emot, såg när Markus Krunegård och Johnossi anlände tillsammans (roligt!). Dessa pratade mycket med Mando hela kvällen för övrigt. På dansgolvet dansade de från Sugarplum Fairy som hade kommit (Calle, Victor och Kristian) bredvid oss, vi såg Molotov Jive, satt vid soffgrubben bredvid Sahara Hotnights i hang around rummet.. såg även Adam Tensta, Mogge, Markus Fagervall, Those Dancing Days och en av programledarna för Popcirkus. Kanske är nån jag glömmer nu.. men iaf, vi hade snyggt folk att se på, och många musikaliska personer man gillar, kul! Speciellt Gustaf som shejkade uppe vid DJ avdelningen på lilla scenen där Salazar bröderna spelade skivor. Och Björn som hade ruftigt hår, skrattade och gjorde några moves han med. Väldigt kul att se hela bandet glada, garvandes och kramandes med vänner på festen.


Carl Johan (CJ), Gustaf Norén och Victor Norén.

Vi stannade nog kvar till klockan 2 när folk hade droppat av. Jag kan berätta att resan hem var allt annat än smidig! Missade den första tänkta bussen hem. Tunnelbanan var stäng. Vi chansade och tog en buss. Jag somnade, blev avdragen från den av tjejerna och vi var jag vet inte var i stan. Vi fyllde på krafter på 7eleven med fika. Hoppade på en ny buss och kom slutligen till Danderyd.. där bussarna hade slutat gå. Och vi kom inte hem. Och vi frös. Så jag ringde tillslut min räddare i nöden- mamma haha. Runt fyra kom hon och hämtade 3 par ispinnar till flickor och skjutsade hem oss till Jennifer där vi fick sova i 1,5 timme innan vi skulle upp och jobba. Jag var liite trött den dagen på paktiken, bara lite. Höll på att somna framför datorn flera gånger. Men det var värt det, för jag hade haft en av de coolaste kvällarna i mitt liv. Efterfest med Mando Diao, det var grymt!

Juste, Mando spelade ju faktiskt 4 låtar från skivan för oss på festen. Det var bland det bästa under hela kvällen!

High Heels


Blue Lining/ White Trenchcoat- klicka

Dance With Somebody- klicka

Gloria- klicka

Kommentarer
Postat av: mic

hahah bilderna, looks so happy. man försökte hejda sig lite :-D hehe

åh det var så braa mmm<3

2009-02-17 @ 14:09:41
Postat av: Anonym

grymt kul ni verkar haft. laagom avis :)

2009-02-17 @ 19:25:57
Postat av: skentrevlig

Mic: Det var bäst, lyckalyckalycka :D <33



:Anonym*: Ja vi hade det toppen! :)

2009-02-17 @ 19:52:11
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

åhhh jag vill ha meer <3

2009-02-17 @ 19:55:55
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Frida

Nejgud! Det måste varit helt overkligt!? bara mingla runt med en massa kändisar! & det är alltså så att alla koola svenska kändisar är kompisar? höhö, ååh ^^

2009-02-17 @ 22:54:21
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: karin

Svar: hotstuff.se ;) där finns det fina grejjer!

2009-02-18 @ 13:13:06
URL: http://karinronnberg.blogg.se/
Postat av: linnea.

svar: Du missade verkligen nåt :( Man blir helt kär i honom han är ju underbar! Det var på mtv, så kasnke finns på MTVS hemsida :) Ska du till peace and love i sommar? Jag kan inte fatta att han verkligen ska dit, om han kommer såklart ;)



Åh, vad kul med release festen. jag kom tillbaka lite i min mando period när jag såg dem i popcirkus :):):) När björn pratade om sina hudprodukter liksom ;) puss på krunegård också :D

2009-02-18 @ 13:40:53
URL: http://linneaaennil.blogg.se/
Postat av: leone

jag är så avundsjuk!! :(

2009-02-18 @ 19:00:39
URL: http://ssockerlapp.blogg.se/
Postat av: Karin

Det där är credit. Eller credigt, jag vet inte om det stavs med g.

2009-02-18 @ 21:59:06
URL: http://beatlespojkarochedelweiss.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har släkt i amsterdam så jag var där under jul och nyår! Jag älskar den staden! :)

2009-02-19 @ 16:53:33
URL: http://josephinesofia.blogg.se/
Postat av: Frida

Nej men åh, missade jag How We Walk! Skit också. Skulle ha stannat endå. Men det var så mycket folk. Och alla var så långa. Och två tyskar stog bredvid mig och skulle filma. Sen knackade dom mig på axeln och skulle filma mig med, men det gick jag inte med på :P

WHATWHATWHAT! Hur hamnade ni på gästlistan? Ni har alltså varit på Mando Diaos egen fest! Nuuuuu är jag avundsjuuk.

2009-02-19 @ 20:00:07
URL: http://frisun.blogg.se/
Postat av: natta

åh, nu är jag avundsjuk så det heter duga,haha.

2009-02-20 @ 12:05:08
URL: http://almond.blogg.se/
Postat av: Sanna Abrahamsson

Åh så fruktansvärt kul ;). Känner mig riktigt avundsjuk, Deras nya skiva är ju grymt bra! Ska se dom i Göteborg i April ;).

2009-02-22 @ 11:54:55
URL: http://sannaabraha.blogg.se/
Postat av: Britta

Oj, vilken kväll :)

2009-02-22 @ 22:21:13
URL: http://mittsko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0