Hela världen är så underbar på bussen in till stan

foto: Oskar Zander/ Rockfoto


"Det råder hysteri när Markus Krunegård avslutar sin klubbturné på Cirkus. Golvet framför scenen är smockat med skrikande fans som höjer ljudnivån och skapar en eufori som med lätthet skulle platsa på en Håkan-konsert.
Var: Cirkus
När: Söndag den 1 februari
Publik: Nästan fullsatt och högljudd!"
För att läsa hela recensionen från Stockholm City, tryck här
(kan lägga till att förband var First aid kit och Parken)

glad man blir när man ser i tidningen att Markus Krunegårds konsert i söndags fick högsta möjliga poäng, 5 av 5! Äntligen ett betyg som faktiskt stämmer (om man jämför med vad Oasis onsdagskonsert fick, inte lika bra tyvärr). Liksom priset Markus fick på P3 guldgalan är han lika värd det här betyget! Publiken var helt underbar, han var helt underbar, allt var helt underbart! Efter att ha köat hela dagen utomhus (skärpning Cirkus, släpp in oss tidigare som ni brukar! var jävligt kallt kan jag säga) och en liten stund i receptionen så hade vi turen att få plats längst fram vid staketet, framför Krunegård. Så perfekt! Markus öppnade konserten framför synten (vad duktig han är!) med lugna "Noiserock i Japan", drog därefter igång allt (med gitarren i hand) med "Se på mig nu, vad tycker du?". Kan inte rabbla upp alla för det var väl i princip hela skivan han framförde, och kanske ett par nya låtar, bla "Fel på hjärnan". Kvällens överraskning var när Markus sa något i stil med "Det här är anledningen till att mitt album låter som det gör", och så kommer Mauro Scocco upp på scen och så sjunger dom "Sarah" tillsammans. Tyckte jag var jättekul, låtsades att den var till mig haha. Bästa låten var självklart Jag är en vampyr, verkligen 2008:as bästa sommarlåt för mig! Jag blev tokglad, gubliken blev tokgalen! Tror den absoluta höjdpunkten var där, även om det var ett jädrans drag under hela konserten verkligen. Allt tog slut alldeles för snabbt, så är det när man har kul tyvärr. Sista låten var Stjärnfall, jättefint!

Kvällen var underbart bra, den får självklart högsta betyg av mig! Kul med två bra konserter på en vecka också, men nu är man lite öm i kroppen. Efter konserten tog Jennifer Roslagsbanan hem och Michis och jag tog bussen till lägenheten vi hade bokat inne i stan. Efter ett besök på 7eleven och ett misslyckat försök att poppa popcorn i kastrull gick vi och la oss, trötta men glada! Idag vaknade vi tidigt för att Michis skulle upp till skolan, men jag somnade om eftersom att jag har några lediga dagar innan praktiken på torsdag. Jag plockade i ordning i lägenheten, lämnade nyckeln till den hos farmor och farfar sen mötte jag Michis så hade vi sällskap hem tillsammans. Väldigt lyckat alltihop, bra lägenhet och bäst konsert!


Ettan vi hyrde (åh vad jag vill bo i en lägenhet mitt i stan! har velat det väldigt länge nu men det var nu idag när jag tog bussen inne i stan från lägenheten som jag fick ännu mer sug, allt var så vackert! Och juste, jag såg en cyklande Peter Siepen också haha)


Nästan enda bilden jag fotade. Filmade mest eftersom att bilder blir så dåliga med min kamera. Videorna lägger jag nog upp på youtube och här i bloggen imorgon, så då kan ni se dem, om ni vill :)

Kommentarer
Postat av: mic

haha det var väl ändå ett piano som han satt framför i början? :D



ALLT VAR SÅ UNDERBART BRA!! ih <3

2009-02-03 @ 09:46:05
Postat av: Sarah

Mic: Ja du har nog rätt, skymtar nog ett piano där i mörkret på mitt videoklipp haha ;) HELA VÄRLDEN VAR SÅ UNDERBAAR!! <333

2009-02-03 @ 10:13:21
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

Åh det var underbart och ihhh!! bästa veckan på länge alltså! :D markus är så finfinfin! <3

2009-02-03 @ 10:22:55
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jennifer: Så sant som det är sagt! :D

2009-02-03 @ 10:52:19
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: leone

han va bäst!!!

2009-02-03 @ 13:17:26
URL: http://ssockerlapp.blogg.se/
Postat av: leone

platserna va jätte bra, dina då? jag kom dit vid halv elva tror jag, du då?

2009-02-03 @ 18:48:47
URL: http://ssockerlapp.blogg.se/
Postat av: Lena

ja, han är ju så otroligt bra live! :D

vad roligt att markus var så bra också.. :)

2009-02-03 @ 20:10:22
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0