är det rätt nu? nej vänta.. nu då? eller?

Ibland blir jag lite smått irriterad på...

Hur "coolt" allt egentligen måste vara. Det är coolt att vara sådär coolt ocool, och det är ocoolt att försöka vara cool.
Lite andra ocoola saker är allt det som är sådär mainstreem, vanligt och icke unikt.

En annan smått irriterad sak är hur folk vet sig kunna och veta allt bäst. Hänger nog lite ihop med det jag nämnde här ovanför. Har t.ex. läst ett par bloggar som är skrivna av journalister. Läst hur de klagar över hur folk kan vara så extremt dåliga på att skriva. Det handlar om särskrivningar, tempusformer, styckesindelning med mera med mera.
Bara för det så tänker jag börja skriva på nästa radsåhär, något som hade fått min svenskalärare att sätta maten i halsen av bestörtning. Väldigt fel, så skriver man ju inte. Spelar det någon roll hur man skriver egentligen? Bara man förstår budskapet räcker väl, om man nu inte skriver på någon tidning. Sen att man kan påpeka något fel i någon text ibland är väl okej... men att spy galla över hur okunniga alla är i det svenska språket när det gäller att både prata och skriva? Nej, det kan jag vara utan.

Varför orka påpeka hur felfel allt egentligen är?
Nu gjorde jag det iof själv också men... Jag brukar ju säga emot mig själv.

Kommentarer
Postat av: Jennifer L

Well said, my friend!

2009-08-09 @ 19:17:02
URL: http://jenniferl-art.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0