My music!


Är ju lite hängig pga förkylningen, så resten av denna dan har jag bara slappat.  Ska äta efter att pappa grillat klart, sen blir det nog lite chips framför tv:n. Sitter just nu och lyssnar på musik o tittar på videoklipp- The Killers. Var länge sen! Sa jag förut att Michis berättade att dem antagligen kommer med nytt album snart? Hm kommer inte ihåg, men nu vet ni! Ser fram emot det massor! :DTyckte dem kom med nytt rätt nyligen, men det var iof en Ep/ b sidor eller nåt. Den heter iaf Sawdust, lite nya låtar o gamla med nya verisioner. Gillar speciellt Sam's Town (Abbey road version).
Tror det faktiskt var Jennifer som introducerade mig för The Killers för ca 3 år sedan. En riktig tur för dem blev en av mina första favoritband, och det är dem nog fortfarande tror jag, även fast jag har många nya också. Tycker iaf att dem är lika bra nu som för 3 år sen :) Har inte så många band som jag haft som favoritband under en sådan lång tid som med The Killers. Så man får en lite speciell känsla när man lyssnar på dem..

                                                                   Anledningen till att jag inte har haft något favoritband så länge är väl för att jag inte alls lyssnade lika mycket på musik förut. Den "bra "musiken började komma in i mitt liv i samband med gymnasietiden tror jag. Eller, lyssnade på en del (och mycket blandad) musik innan det, kommer dock inte på någon speciell artist/band just nu. Förutom Coldplay.. Håkan, The Sounds kanske, o coola Robyn. Och Moneybrother (blev visst några jag kom på). Sen har jag ju vuxit upp med musik som bla Bruce Springsteen, David Bowie och Madonna mm.. Många stora ikoner inom musikvärden. Mina föräldrar alltid haft en väldigt (väldigt!) blandad musiksmak :P Jag har har väl fortfarande en ganska blandad musikstil, men lyssnar mestadels till en speciell sorts musik just nu kanske? Om någon är nyfiken är det bara att kolla in vad jag lyssnar på på lastfm (http://www.lastfm.se/user/skentrevlig) All musik jag lyssnat på finns dock inte där, eftersom jag haft en mp3 väldigt länge som inte kunnat "scrobbla" låtar o artister eller vad det kallas? Last fm har iaf inte kunnat visa vad som spelats på mp3n.. men nu har jag ju en iPod så nu scrobblas det lite mer musik!


Nu ska jag äta! Blir nog inget mer skrivande för mig denna lördag så jag önskar er alla en trevlig kväll! Vill bara visa er denna bra låt med The Killers innan jag går:

The Killers- When You Were Young

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja precis, Gustav Skarsgård har en huvudroll :) Absolut, du måste gå och se den, helst med en hel drös goa vänner omkring, åh det blir så mkt bättre då! =)

2008-09-20 @ 21:46:56
URL: http://elinbo.blogg.se/
Postat av: Anonym

The Killers är myyys <3 Minns när vi "bytte" lite musik i ettan, det var då du blev kär ;D

Mysig helg du verkar haft iaf!

2008-09-21 @ 13:30:54
Postat av: skentrevlig

Jennifer (gissar jag på ;D): Jo då helgen har varit helt ok, hur har din varit? Ja tack vare dig fick jag nys om ett mys band ^^

2008-09-21 @ 14:28:50
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

Ja asså ops, jag glömde att jag bytt dator så glömde att fylla i namnet :P men bra gissat! haha.

min helg har med varit bra, musikmusikmusik kan man säga ;)

2008-09-21 @ 15:17:34
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Marias Kakburk

Ja absolut, Lycka till:)!

2008-09-21 @ 21:09:23
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer L: Haha okej. bytt dator, då har du alltså fått tillbaka din egna nu, vad skönt!

åh det låter inte så dumt ;)

2008-09-21 @ 21:10:36
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0