Begär skapar ångest

Psst! Jag får egentligen inte sitta här, det är meningen att jag ska ägna mig helhjärtat åt pluggandet! Men jag måste visa en kofta från H&M som jag provade sist jag var inne i stan.. som jag är lite smått förälskad i..

 
H&M. Äggformad modell med lång puffärm och knäppning fram.
Grovstickad, mjuk ullblandning i 70% akryl 30% ull.
298:-




Som läraren berättade på religionen idag när vi pratade om Buddismen: Begär skapar lidande. All sorts begär skapar lidande på ett eller annat sätt, och det är jag nog beredd att hålla med om (Buddism verkar för övrigt vara en rätt intressant religion så de lektionerna kommer nog bli lite mer spännande här framöver.) Iaf, mina begär skapar lidande i detta fallet. Jag har gjort slut på mina pengar = jag kan inte köpa höstkläder, för de få slantar jag har kvar ska gå till bla Tiger Lou biljett (biljetten vill jag ju gärna ha, men ändå). Bla Jennifer har fått bevittnat min ångest över pengabristen idag, och Michis vet nog också hur jag blir när det gäller sånthär.. Men jag kunde kanske få låna pengar av mor min. Men då gäller det att jag kollar ut noga så att det är denna kofta jag vill ha och ingen annan. Har kollat lite på Gina Tricot och Åhlens och sett några fina, bör kanske prova dem också. Annars vet ni ju vad som kan hända om jag tar fel: Jag åker tillbaka och byter. "Betslutångesttjejen" enligt Michis och det stämmer väl lite haha
Så, nu har jag skrivit lite skit om mina begär som jag går och tänker på hela tiden. Back to work!


Kommentarer
Postat av: Jennifer L

Du är så söt! haha. Men koftan på H&M är verkligen finfin! Om du har råd eller lånar pengar så tycker jag du ska satsa på den, den var så fin på dig. Ångesten släpper med tiden ;)

2008-10-06 @ 21:44:26
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: haha nej jag är konstig som går runt o tänker på pengar o jäkla kläder! lite smått beroende måntro? :P

hehe tack, ja det får man ju hoppas :P den kanske släpper om jag köper! haha

2008-10-06 @ 22:42:51
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: mikaela

den såg riktigt mysig ut på !

2008-10-09 @ 18:58:11
URL: http://mikaelafredrikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0