Jag gav mitt liv till en snurrande kompass

En nattuggla som jag är så skriver jag här klockan ett på natten
Berättade ju inte om hur det var igår när vi såg Kristian Anttila på Kafé 44. Kanske ska säga i förrgår eftersom klockan är över 12 på natten, men i torsdags var det iaf. Kan berätta för er att det var varmt, jättevarmt! Och det var lika bra som det var varmt, alltså jättebra! Superbra! Superbra och supervarmt! Har aldrig i hela mitt liv varit så svettig, hela ansiktet var blött, nacken, delar av ryggen, ja alla ställen som stötte och kilades fast mot andra människor.  Mysigt va?  Man brydde sig ett tag och försökte torka av sig, men allt eftersom varmen steg och man kikade runt omkring sig och såg att alla såg precis lika blöta ut om inte värre sket man i det och rockade på! Iaf, det här var den Bästa konserten jag sett med Kristian! Okej har bara sett han en gång tidigare på P&L, men det här var många gånger bättre!  Han har själv svarat på frågan om han har någon speciell minnesvärd spelning (nåt sånt) sen i sommras, och då sa han P&L. Även fast allt tekniskt strulade som sjutton var spelningen och publiken var jättehärlig (ok kan inte ordagrant för det var Jennifer som berättade detta för moi) Men nu när han stod på Kafé 44 scenen så sa han att vi var den bästa publiken han haft! Känslan på den här spelningen var så jäkla in i skogen härlig! Det var inte en enda låt jag saknade, alla bra spelades! T.ex. Hårt Godis som var en av publikens favoriter, hitten Smutser, Vill ha dig, Västra Frölunda, Tom Petty, Bland bovar å banditer, Självmordsblod.. är ett urval av dem. Och förstås Paris och Tio som han avslutade med. Publiken ville att han skulle spela någon av de två som sista låt så han tog lite av båda och sammanflätade dem med varann. först Paris sen Tio. Viss är han snäll?:) Kristian sa att han var så svettig att han knappt kunde spela på gitarren, och sjunga måste också ha varit svårt. Han sa en gång att "nu är det här sista låten" så trodde jag verkligen att han menade det, för hur sjutton skulle han fortsätta orka spela? Men när han hörde publiken ropa tillbaka honom så kom han och körde igenom ett par sista låtar, trots att han fick fradga i munnen haha. Ja en väldigt rolig och jättetrevlig kväll var det, eftersom den tillbringades med Michis, Jennifer och mr. Anttila :)

Nu ska jag sova, sovgott ni som inte lagt er än! Kolla in den här videon så kanske ni drömmer glada drömmar ;)
(dock rätt dålig kvalié på ljud och bild som hoppar)

Kristian Anttila- Smutser. Kafé 44 2/10

Kommentarer
Postat av: Jennifer L

Åh det var så bra!! Sjukt alltså. Verkligen speciellt. Kul att du fick med Smutser också! :D

2008-10-04 @ 11:12:59
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Mic

underbartunderbartunderbart det var en ganska långsam version av smutser, men wiho för den spelnigen!

2008-10-04 @ 11:17:00
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Ja otroligt bra! Ja, men jag hade gärna fått med Hårt godis också. Men ville inte att min kamera skulle bli fuktskadad haha :P



Mic: Nej det var väl ingen långsam version? Tycker inte det när jag kollar på klippet iaf

Spelningen var bauwow :D

2008-10-04 @ 16:21:16
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: MANGO

ååh jag vill se Kristian :((( han är så bra.

sv: secondhand i katrineholm :))



pusssss

2008-10-08 @ 08:01:55
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0