svårt beslut

Jag har kikat runt lite på inredningsbloggar, många som gillar vittvittvitt verkar det som. Och det är ju väldigt fint. Älskar vitt och lantligt. Men nu är det så att jag kikar runt i fråga om inspiration till mitt rum. Jag ska måla om, när jag vet vilken färg jag vill ha. Några av mina möbler har en grå färg kan man säga, och ja, det är svårt att bestämma vad man ska ha till det. Och om man ska måla alla väggarna i en enda färg, eller ha tre väggar i en ljus färg och en i en lite mörkare? Jag vill ha ljust, eftersom att jag nu har mörkt, blått och tråkigt.  Men det får inte kännas kallt. Funderar på om hela rummet ska gå i enbart ljusa kulörer, eller om man ska ha ljusa väggar, men sen accentfärger som är mörkare och lite mustigare. Gillar olika nyanser av vitt, beige, grönt, rosa, brunt, grått och plommon, bla. tänker inte på endast väggar då utan generellt.

Vill verkligen måla om och önska mig lite prylar som ska passa till det, så är det nån som har förslag till väggfärg som kan passa gråa möbler?

   skrivbord, hyllor, soffa, svart skåp (som kanske ska slängas ut)
  bokhylla/ skåpet


Kommentarer
Postat av: Malin

Vitt är ju snyggt till grått. Men det ska inte vara en kall vit nyans i sådana fall, utan en lite bruten nyans. De i färgaffären kan bryta den så att det blir en ljus varmvit färg. Det är såååå snyggt! Kram

2008-11-25 @ 20:42:51
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är lite inne på att du ska måla vitt som bas i rummet men måla/tapetsera en av väggarna i färg. Cerise kan vara rätt snyggt till grå möbler och gör inte att rummet känns för kallt. Bind ihop det med kuddar, ljusstakar osv i samma färgton. Om du inte vill måla en hel vägg i en specifik färg kan du göra en tavla av tyg eller tapet i den färg du gillar för tillfället. Ställ den på vid ena väggen. När du vill byta går det smidigt att fixa.



Lycka till med färgvalet!

2008-11-25 @ 23:17:40
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: Petra

Hejsan Sara!

Ja, jag är ju också en såndär som älskar vitt men det är tycker jag inte att du ska måla. Jag tycker spontant antingen en jätte svag grå/rosa (endel kallar den gammelrosa) eller så skulle jag sattsa på en ljus ljus lila. Hm, ja det är inte bara när man ska måla om för det är ändå hel del som måste passa. Mitt råd är att inte ta en färg som kommer att ta över rummet, det är i så fall bättre att hitta accenter till detta i ex gardiner, kuddar osv

Oj, det är nog för tidigt på morgen för att jag ska kunna ge bra tips, hihi

Kram Petra

2008-11-26 @ 07:33:06
URL: http://www.romantiskahem.blogspot.com
Postat av: Ann-Catrin

Morrn där!!



kul du ska fixa till rummet.

Tycker absolut du ska börja med väggarna.. tänk vitt men gärna med en brytning..

Något jag tycker du ska göra är att hålla dig till EN färg på de stora sakerna... möbler, vägg... tex vitt om du nu gillar det (och jag tror unte du tröttnar på det heller så fort).



Sen när du fixat till en ehetlig färg går du på textilier... kuddar accentsaker.. i en annan färg du gillar..

Gör en liten hörna i taget... fota göra under tiden... tycker jag är ett bra knep!!





Lycka till

A-C

2008-11-26 @ 08:54:43
URL: http://http:/www.finthemma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0