Morgonrutiner

Något som jag faktiskt gillar med hösten är dessa helger då man vaknar utvilad efter en hektiskt vecka och har friheten att bara ligga och dra sig hur länge man vill. När man sticker ut en tå under täcket, känner hur kallt det är, drar snabbt tillbaka tån under det varma täcket och snoozar en halvtimme till.
En annan sak jag gillar är de morgnarna då någon har gått upp tidigare än resten av familjen och tänt en brasa. När man går ett trappsteg i taget ner mot nedervåningen och känner hur det blir lite varmare om fötterna för varje steg man tar. Och på vägen ner klappar man en katt som ligger och myser i värmen.  

Sedan har jag tänkt på hur lustigt det är hur man fastnar i vissa rutiner.
En helgmorgon då jag inte har något planerat för dagen sätter jag alltid på mig morgonrocken eller de blårutiga herrpyamasbyxorna, tittar en stund på tv för att vakna till, gör sedan frukost - och här kommer Rutinen med stort R, den som har etsat fast sig rejält, för min frukost består alltid av: smörgås (två- tre mackor), med ost eller skinka och gruka och så te (nästan alltid samma sort, Towers English Breakfast tea eller Liptons Russian Earl Grey Tea). Vid något enstaka fall kan det bli O'boy som jag drack i många många år innan jag började dricka te, vilket jag också har druckigt nu i många år. Alltid är det samma frukost, nästan varje morgon, året runt. Lustigt att man inte tröttnar, eller hur?



Kommentarer
Postat av: m

hahaha näst sista bilden I like

2009-10-10 @ 15:22:52
URL: http://mittsistaforsok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0