Höstbilder från landet (3)

Det är ju faktiskt redan den 16:e november, så jag antar att man kan säga att det är vinter nu? (För november räknas väl som en vintermånad, eller?) Tänkte därför ladda upp sista bunten med höstbilder från Norröra.



Det är ganska så värdelöst att tvätta sig på landet under de kalla månaderna. Man får värma vatten på vedspisen och använda stora baljor till tvätten. Sen får man stänga igen dörren till köket, be familjen att inte komma in och dra för alla genomskinliga gardiner som knappt hjälper. Men som tur är så är det väldigt folktomt den här årstiden så risken att någon skulle kika in är inte så stor.
Det är så det är på landet, lite bökigt och gammalmodigt. Men det är väl lite det som är charmen också.


<3

Och ute på ön ser man ut som en knäppis i djurmönstrade tights och röda prickiga gummistövlar, men det får man haha. (Förresten har mina stövlar gått sönder jättemycket, tråkigt! Mina favoriter, men tyvärr verkar det ju vara grymt dålig kvalité på dem..)



Grannarna (som inte var ute på ön) hade ställt ut massa grovsopor på sin tomt som skulle slängas, så vi var där (precis som de andra öborna) och tog för oss lite saker. Hittade den här gamla skrivmaskinen som tyvärr inte fungerade. Men fin var den.

Lite fler saker jag hittade. Älskar kopparna och assietterna av glas!

Farfar kom förbi på middag och fika

Och samtidigt bakade jag bullar för första gången


Se så fina dem blev, mums!


Vet ni att jag tycker mycket mer om vårt gamla hus ute på ön än det här hemma? Det huset är mycket mer hemtrevligt på något sätt. Kankse beror det på att det är över 100 år gammalt (vissa rum iaf) och att min mormor och hennes syskon är födda och uppvuxna där. Sen så ger blandningen av alla gamla och nya saker en fin känsla. 
Huset skulle iof behöva en rejäl upprustning, speciellt på ovanvåningen och trapprummet upp dit.. och kanske lite på utsidan också. Och så behövs det göras ett lite funktionellare kök samt tvättrum, iaf om mina föräldrar bestämmer sig för att bo där lite mer. Fast det jag tycker är tråkigt är att om köket görs om så kommer de fina gamla blå köksluckorna från 50-talet försvinna.. jag som älskar dem.


En tidig morgon fick vi åka hem med den lilla passagerarbåten Serena

Mormor

Kommentarer
Postat av: Jonna

Å jag vill också åka dit! Det är ingen som vill åka med mig så jag antar att jag får åka ut själv. Det ser så himla mysigt ut! :)

2009-11-24 @ 15:26:54
Postat av: skentrevlig

Jonna:

Jo det är mysigt, fast det är mysigare när det är lite höstigare med färgglada löv än i gråa november. Fast med lite ljus blir iof allt lite bättre! :) Ja du får ta och åka ut nångång, så har du upplevt vintern där en gång iaf! Vi kommer dock inte åka ut förrens i jul tror jag..

2009-11-24 @ 20:00:11
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0