breaking the wall

Igår åkte jag till Norrtälje med mamma och syrran för att kika förbi Röda Korset och mormor. Röda korset var tyvärr stängt (får åka dit snart igen när det är öppet) men det var kul att träffa mormor iaf! Lunch o fika hos henne efter att vi hade kollat i de måånga affärerna (typ H&M och Åhlens) "på stan" som det heter hehe. Fick en 100 lapp av henne som jag ska slösa bort på något nu. Kommer läggas på kläder, biljett eller bok. Trevlig dag var det, mycket fint men kallt väder!

Idag träffades jag och Michis en stund och vi kollade på Pink Floyd- The Wall. Speciell film, men musiken är bra så den var helt okej. Tror man får kika på den igen för att förstå handlingen bättre. Eller så ska man läsa lite om den innan så att man förstår handlingen lite bättre, vilket jag gjorde såhär efteråt. Har satt upp en tavla på väggen och käkat god laxsoppa till middag, jag som inte gillar soppor. På torsdag (tror jag haha) så börjar skolan. Tråkigt! Imorgon måste jag plugga, fyfan. Skjutit upp det hela lovet. Aja..
Nu läser jag Stephen Kings bok Signal, den verkar spännande. Jordens befolkning håller på att förintas. Alla blir galna när dom pratar i telefoner. Action och blod från första sidan i princip. Aldrig läst en bok av honom, så vi får se hur jag gillar den här!


Kommentarer
Postat av: Frida

svar: haha, nej jag har inte läst den (om jag kunde drömma), men jag har sett Twilight och älskade den. Men idag köpte jag boken, har bara läst 40 sidor, men är redan fast..:D

2009-01-07 @ 14:52:54
URL: http://frenger.devote.se
Postat av: mic

alltså, filmen var ju inte så svår att förstå fram tills natzi grejerna, då hängde jag inte riktigt med. Men jag gillade filmen, it was special!



haha sneglar upp twilight kommentaren

2009-01-07 @ 18:48:31
Postat av: Sarah

Mic: Jag fattar natzi grejen nu efteråt när jag läste om det hehe :P



haha skratta på du! nångång kommer du tvingas se den med mig, as you know ;)

2009-01-07 @ 20:06:11
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: mango

ÅH PINK FLOYD!!!!!!! <3



jag har analyserat den där "we dont need no education" och gjort värsta analysen på engelska så jag borde förstå vad filmen handlar om! ska kolla om det går att tanka ner den ^-^ för jag måste se den!



sv: hähä jag går i tvåan nu så jag börjar trean sen :)



PUSS!

2009-01-07 @ 20:38:00
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0