Om mitt liv var en musikal

Igår var det karriär som skådespelerska. Idag blev det annat

"Om mitt liv var en musikal skulle jag kasta mitt äppelskrutt i någons huvud. Jag skulle ställa mig här på bussen och sjunga och vicka på rumpan"
"Ja och sjunga dance dance dance"
"Om mitt liv var en musikal så skulle jag bo i en fin lägenhet i stan. Med fina grannar. Den första ska vara... Håkan"
"Och Pelle! Och John och Ossi"
"Ja, och det ska vara 5 grannar. Så Björn och Gustaf bor i en lägenhet"
"Markus får vi inte glömma!"
"Och vi ska ha en stor balkong högst upp. Där vi kan ha grillkvällar allihopa"
"Och en pool. Med utsikt över havet. Så att man hör måsarna"
"Men jag gillar inte fåglar. Vi måste ha något skydd mot dem."
"Nej det behöver vi inte, för i vår musikal så är du inte rädd för dem. Det är det som är bra med en musikal, du kommer inte behöva anpassa dig för nåt, allt kommer anpassas efter dig"

Idag drömde man sig bort från praktiken hela dagen. Och drömmandet fortsatte på vägen hem. Jennifer och jag pratade om hur det skulle vara om våra liv var en musikal. Tillslut utvecklades pratet om musikallivet till något annat, typ drömlivet. I något slags kollektiv. Stort hus ute i skärgården, musikkompisar att dansa runt midsommarstången med, hängslen och daladräkter, åka på 1 veckas skidsemester, brunch och festa i stan, hänga med på festivaler, gitarrspelande på höloft med beatles katterna, frukost på sängen.. Och alla ska vara vänner.
Ja.. efter en lång dag blir man lätt lite trött och flyger iväg med tankarna.

Idag har fredagen för nästa vecka planerats. Fasa när jag fick reda på att Michis skulle jobba tidigt på lördagen, men det fixar sig. Sightseeing, det blir nog bra haha.
Och idag blev jag påminnd om The Killers. Första bandet jag riktigt fastnade för. För knappt 3 år sedan.


Tryck på bilden för att höra The Killers cover av Dire Straits Romeo and Juliet


Juliet, when we made love, you used to cry
I said, "I love you like the stars above, I'll love you till I die"
There's a place for us, you know the movie song
When you gonna realize, it was just that the time was wrong, Juliet?

A lovestruck Romeo, he sings the streets of serenade
Laying everybody low with a love song that he made
Find a convenient streetlight, steps out of the shade
He says something like, "You and me, babe, how about it?

Kommentarer
Postat av: Frida

Kommer Oasis till Roskilde! Åh, lyckos dom :(

Siesta har jag hört lite om. Den är inte så dyr va? Och är inte den ganska tidigt, typ i maj?



Nu fick jag höra att peace&love är lite ändrat i år. Det har ju varit så att först är det tre temadagar och sen tre festivaldagar. Men nu ska dom tydligen blanda dom, så att det blir spelningar hela veckan :S Nu blev jag lite orolig :P Orka vara där en hel vecka! Men ska vänta tills spelschemat kommer.



Är det samma sak som en citizen? Alltså bara att samla poäng? För det är jag ju med i. Eller är det ytterligare något man måste bli medlem i? haha jag fattar verkligen inte det där :P

2009-02-27 @ 15:53:03
URL: http://frisun.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

haha det var den bästa dagdrömmen ever! fattar inte att vi kunde hålla på från typ radiohuset till åkersberga, non stop haha. men det fanns ju så mycket att planera! ;D

2009-02-27 @ 17:02:06
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: natta

vet inte om jag svarat på din kommentar eller inte så jag gör det nu...sv: ja, de låtarna var bäst!

håkan var superbra, jag är dock fortfarande lite sur för att vi inte fick gå ner...

2009-02-27 @ 22:00:59
URL: http://almond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0