Lucia

Idag är det 13:e december och Lucia. Öppnar två luckor idag, gårdagens och dagens = 2 chokladbitar, lyx! 

Visst är min mamma snäll som fortfarande ger sina två döttrar på 17 och 19 år chokladkalendrar? Haha. Men sålänge man bor hemma kan man väl få vara lite barnslig. Fast jag kommer nog alltid vara lite barnslig, och när jag har flyttat hemifrån så kommer jag nog köpa chokladkalender till mig själv ändå, för vem vill inte få en daglig belöning nästan hela december månad liksom? ;)

Mor och far for ut till landet imorse så jag och syrran är ensamma tills imorgon. Vi tåg en lång sovmorgon och har bara legat och slappat framför tv:n och film. Vilken luciastämning va? Men lussebullebakning får nog vänta tills nästa vecka när mor är hemma och kan guida oss i hur man bakar dem på bästa sätt.
Funderar på att ta en promenad i mörkret, har inte riktigt vaknat idag känner jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0