En helg på landet, del 1

Förra torsdagen åkte jag ut till landet och var där över helgen. Umgicks med mor- och farföräldrar, stickade/virkade, njöt lite av solen, läste och bakade.

På fredagen tog vi båten med farmor och farfar och min faster plus sambo till en liten skärgårdsrestaurang på en ö för att äta middag.


Fasters sambo, min farmor och faster.
På vägen dit drack vi god bubbel som skvätte lite överallt när det skumpade


Jag vet inte om det hade blivit något fel med bokningen eller om det var fullsatt inne men vi fick sitta ute och äta. Lite kallt, men med filtar och varm mat så vart det skönt. Sista middagen utomhus för sommaren kanske? Bäst att passa på sålänge det går.


Bilderna blev lite mörka (har tyvärr inget program att fixa dem i). Här är iaf min farmor och farfar





farfar och pappa


det kom förbi lustiga passagerarbåtar som kunde fälla upp fören


Sen kom middagen. Hela bordet åt på plankor..


... förutom jag och farfar som åt barbeque ribs. Vår mat såg kanske inte lika god ut, men det var den. Nästan första gången jag åt det. Dock vart man väldigt kletig (såklart) så det kommer jag kanske inte att beställa igen på ett tag.


Jag var tvungen att röra mig efter att ha ätit min stora portion. På restauranghuset stod det att ön hette Ingmarsö


Hela sällskapet


Efterrätt

Min familj delade på glass och chokladmousse. Gissa om vi var mätta efter allt det här, knipande magar.
Under kvällen såg vi också en säl som simmade förbi restaurangen. Första gången jag såg en, kul!
Allt som allt var det en trevlig kväll med släkten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0