In a octopus's garden

So people, nu tänkte jag berätta om min dag!
Fick gå upp ganska tidigt, sisådär vid halv sju (brukar gå upp halv åtta) för att ta bussen en timma senare till centrum där jag skulle möta upp Jennifer. Där stöter vi på lite andra classmates, tar bussen in till Danderyd (vår resa är mycket noga planerad :P), tar tunnelbanan till tekniska och hoppar sedan på buss 4a (som ska ta oss till Dalagatan). Åker ett par stationer med gänget och märker att det är åt fel håll, nu var ju ju påväg mot Radiohuset (ok vi gillar radiohuset vääldigt mycket, där har jag upplevt en av de mysigaste spelningarna i mitt liv 12/12-08<3) Iaf, dit skulle vi ju inte, så vi hoppar av, springer över gatan och hinner preciis på den andra 4an som går åt andra håller (vi som inte är stadsbor tänker ju inte på att bussen kan gå åt två olika riktningar, eller hur?:P Okej då, kan erkänna att jag är duktig på att hoppa på vilken buss/ tåg som helst som ser ok ut xD) SÅ, nu är vi iaf på rätt buss, påväg mot rätt håll. Bussen stannar till vid Odenplan, och nästan hela gänget hoppar av- förutom jag och Jennifer. Vad håller dem på med? Vi springer också av, och klasskamraterna tror att dem hoppade av på precis rätt ställe. Men nej, vi ska ju mot Dalagatan! Så vi får gå resten av biten. Inte så långt iof, men vi kommer ännu lite senare (vi som redan hade bråttom). Men ingen fara skedd, tillslut ser vi resten av religionsgruppen+ läraren utanför Judiska museet (Hälsingegatan 2)- studiebesöket för dagen. Innan vi går in så trycker jag och Jennifer upp näsorna mot ett CDaffärs fönster, men dem hade inte så mycket kul att bjuda på.
Har iaf inte så mycket att säga om besöket tror jag.. Det var intressant att lyssna på faktiskt (vilket vissa andra inte verkade tycka, gäspa och himla med ögonen- lite respektlöst faktiskt), tycker vissa delar av religion enligt mig är crap, medans andra känns relativt.. normala? ja.. men tyckte vissa saker känndes rätt mysiga faktiskt. Fick reda på mycket om judendomen som jag inte visste något alls om, och föreläsaren avslutade med lite 2a världskriget. Ska erkänna att jag blev ganska berörd. Vet, har läst om det mycket förut, men ogillar det lika mycket varje gång när man hör om vad människor utsätts för. usch...

Var skönt när det var över iaf, för då var det dags att leta efter lunch och bege sig mot skolan. Men jag och Jen hade egna planer, efter mycket om och men så hittade vi Stockholms Stadsmission där runt Odenplan/ Hagagatan nånstans. Har ju varit där förut, men kunde inte riktigt hitta det.. så efter ett telefonsamtal och när fötterna riktats åt rätt håll kännde jag igen mig! Älskar det stället! har köpt två Lp skivor där förr, och hittade två till nu:



The Beatles- Let it be och Abbey road!

Mina nya älsklingar i samlingen, LOVE THEM!
Efter de inköpen (Jennifer köpte också 2 skivor) så åkte vi till skolan, 45 min försenad till tyskan, men det verkade inte göra nånting ;)
Och juste, Jennifer skulle kolla in i varenda dörrpost som såg "bekant ut" runt Odenplan? Ja varför kan man ju undra.. hehe ;)

Nu ska jag fortsätta att lyssna på dem, o försöka räkna lite matte..
Och gissa vad! Imorgon blir det Sugarplum Fairy på Debaser Slussen! Ska bli kul, och intressant att se hur dem framför sina nya låtar från nya skivan (som inte verkar vara mycket att hurra över) men det blir säkert lika kul som vanligt med jennifer och michis :) Får sätta på batteriladdaren så att jag kanske kan få nåt videoklipp med dem imorrn
God kväll på er!
kram

 
hehe min snygga mini Lp spelare som jag fick i sommras i 18-årspresent av mormor och morfar :) Btw så berättade mor min att dem hittat rätt sladdar från Claes Ohlsson till vår stora Lp spelare, så snart kan vi nog spela den med stora bra högtalare! det ser jag fram emot :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Svar: precis, tack ska du ha :D

2008-09-15 @ 22:25:42
URL: http://maddesmode.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Dude! Det var inte VARJE dörrpost! Det var tre! out of..like.. 1000! xP

2008-09-16 @ 08:10:20
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Sofia K

Tack :) Ååh, sugarplum fairy de är bra! Och så kommer de ju från härliga Blge :P

2008-09-16 @ 09:09:27
URL: http://sofiakpa.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Hehe okej då, kanske inte var varje.. lite får man överdriva ;P höhö. tyckte bara att det var så kul att du seriöst kika in i ett par- och gubben som undra vad du höll på med ^^



Sofia K: Ja dem är bra, sköna live faktiskt. Oh ja, härliga Borlänge! där kommer många bra band ifrån ;)

2008-09-17 @ 01:06:58
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Christian

Du har gedigen smak. Skrev själv nyligen i bloggen om en horribel cover på just 'Let it Be' i tyska Idol. Det kommer svida i både öron och ögon, men kan ändå vara värt en titt.

2008-09-17 @ 02:05:57
URL: http://christiankjellstrom.se
Postat av: skentrevlig

Christian: Tack Christian!

Ska kolla in det där klippet, blir nyfiken!

2008-09-17 @ 15:50:00
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0