Senaste Batman filmen

Nu är klockan mycket igen, Michis har gått hem och jag ska strax sova. Vi har sett den senaste Batman filmen- The Dark Knight. Tyckte att den var bra, men lång! Om inte Heath Ledger hade gjort en så bra roll som The Joker så skulle den varit mycket sämre. Men som många andra har sagt; han gör Jokern asbra i denhär filmen, verkligen cool! Christian Bale gör inte en lika bra insats enligt mig som Ledger gör. Men det är kanske för att Batman inte är lika cool. Och för att Battie har en ful jättemörk konstig röst. Men filmen var bra, lugnt bättre än ettan som sög.. Några andra skådespelare i denna filmen som jag gillar är Morgan Freeman (I like very much) och Maggie Gyllenhaal.
Kom på efter filmen en annan som spelat The Joker väldigt bra, ännu en grym skådespelare: Jack Nicholson! Älskar filmer med honom. Dessutom så är det Tim Burton som producerade den Jack var med i, 1989. Dessutom gjorde han en till Batmanfilm 1992. Föredrar den från 89 av dem två. Måste ta och se den igen för att färska upp minnet!

Bilder från filmen..


         Why so serious?
 



Och Jack Nicholson i Batman filmen från -89


Vilken Joker är bäst? Ledger eller Nicholson?

(ja, jag skriver lätt fel när klockan är 2 på natten, men nu är det ändrat haha)

Kommentarer
Postat av: terese

wiie, förstår att du längtar! vet du ifall du ska på någon festival igen denna sommarn som kommer?:)

2008-09-28 @ 09:39:47
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

Hahaha Ledger eller Heath? :P Dina sena/stressade inlägg är roliga x)

2008-09-28 @ 11:15:35
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Mic

haha, gu var Jennifer ska anmärka då!

jag tycker nog bäst om Heath inför Ledger

2008-09-28 @ 11:16:44
Postat av: skentrevlig

Mic och Jennifer: haha sorry, men klockan var två på natten, okej?! ;D ändraändraändra!



Terese: Jaa :) Det kommer jag absolut att göra! Hade så kul i sommras, fick mersmak ;) Vet inte vilken än, beror helt på vilka band som är var. Du då, planerar du en festivalsommar?:)

2008-09-28 @ 11:57:21
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: terese

åh tack så mycket! ja det tror jag absolut att det blir. bandsläppen har ju inte direkt kommit igång än, men funderar ändå lite smått på arvika. äsch svårt att veta såhär dags men såg att de första arvikabiljetterna släpps om 2veckor. sjukt tidigt!

2008-09-28 @ 13:45:42
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Terese: Hehe nej precis. Va 2 veckor? Herregud, innan årsskiftet tom! Ja det var grymt tidigt :o Arrvika hade ju väldigt bra band i sommras, hoppas dom har det nästa år! Men det hade iof way out west med, där hade jag nog velat vara allra helst av dem jag inte var på! Var du på nån festival i sommras? :)

2008-09-28 @ 13:55:54
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: terese

ja eller hur! extremt tidigt. ja, jag ville så himla gärna åka till arvika men hindrades av mitt sommarjobb, då jag jobbade alldeles ensam och inte kunde få ledigt. men jag var på way out west vilket var en fantastisk upplevelse. massor av underbara band samlade på ett och samma ställe, kan det bli bättre än så?!:)

2008-09-28 @ 14:06:52
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Terese: Guud, fan vad avundsjuk jag är, ville så otroligt gärna dit! Nej, bättre än så blir det inte, festival och musik är <33 Jag hindrades i bristen av pengar, allt hade tagit slut till Peace and Love festivalen :P Såg du då bland annat Mando Diao, Franz Ferdinand och Broder Daniel?:o

2008-09-28 @ 14:17:49
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: terese

helt rätt, festival och musik= mmmmuums! men usch då, extra eller sommarjobb är alltid bra så man slipper hamna i den fasansfulla krisen:) och japp! franz f. var helt otroliga live må jag tala om. men lykkeli och the national var inte dåliga dem heller:) vilka artister var du framförallt på p&l för å se?

2008-09-28 @ 14:49:40
URL: http://tessilelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0