weekend



den här helgen har varit en ganska så uppbokad helg, med släkten. 

fredagskväll efter middagen tog jag bussar och tåg som var lite trasig till Fredhäll där jag i en lägenhet åt chokladkakor, drack te och tittade på tv med Michis. mysigt men vi var hemskt trötta, ändå låg vi och pratade fram till småtimmarna. sov över och på lördagen gick vi och kikade på rean i stan.

framåt middagstid blev jag upphämtad av familjen och for till faster där det var födelsedagskalas. åt och drack gott, alla blev lite lulliga och då får man lyssna på fafars historier från 50- och 60- talet. förvånas ständigt över vilka knäppa saker dom gjorde back then, och att det vi hör ändå bara är en bråkdel av allt galet dem hittat på. till exempel som att sno ett kladdigt julgrishuvud under kavajen från en restaurang, förhöras i rätten och säga att ens alibi är att han hängde med vägpolisen och blåste alkoholmätare (och polisen var för trött för att ta in dem), fara efter en flicka till Paris där (citat) fransmännen är idioter (slutcitat) och festa med amerikanska soldater i små rökiga franska klubbar.

och slutligen idag så kom mormor och morfar förbi på god lunch och fika, vi kikade på gamla foton och matade fågarna vid vattnet.

det var ungefär min helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0