This is not a love story. This is a story about love.



Jag bara måste skriva om den här filmen som Michis och jag såg tillsammans förra veckan. Det är inte den bästa jag sett, men det är något speciellt med den som gör att jag gillar den väldigt mycket.

Why 500 Days of Summer rocks:
huvudkaraktärerna + att dem båda sjunger bra
dialogen
musiken
färgerna i filmen
sättet den är filmad på ibland. kameravinklar, kompositionen m.m.
att den inte utspelas i kronologisk ordning
att hon har en så fin stil
att hon har en så fin lägenhet med fina väggar och fina saker
att det är en annorlunda "kärleksfilm"
att det lite för omväxlings skull är en kille som får sitt hjärta krossat
att hon kind of har samma synsätt på kärlek som en kille
att det är en rolig, lite tragisk men otroligt söt och fin film.

Säkert glömt massa annat bra med den. Men se den, ni som inte gjort det!





Daring, I don't know how to tell you this but... there's a chinese family in our bathroom



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0