vikariejobb!

En förmiddag för två dagar sedan blev jag uppringd på min mobil. Det var en förskola i Åkersberga som behövde en vikarie. Det var visserligen bara för 3 h men jag sa såklart att jag kunde komma! Igår morse ringde dem igen, fast på morgonen så jag satte mig käpprakt upp i sängen när jag hörde att det var från förskolan. Dem behövde mig så fort som möjligt fram till klockan fyra, så det var bara att snabbt göra sig iordning och åka iväg.

Trodde aldrig att någon skulle bli sjuk på förskolorna här i Åkersberga, men nu ni, äntligen har jag fått vikarierat lite! Känns bra att jag har fått in en fot på det här stället. Och gårdagen gick riktigt bra tycker jag, eftersom att det var en heldag så hann man komma in i det mer.
Och idag ska jag jobba under eftermiddagen, 3h den här gången med. Skönt att man får in lite mer pengar än bara studiebidraget som antagligen kommer försvinna iväg på studielitteratur. Och appropå studier så är jag ganska så mycket efter i dem. Måste komma ikapp med dem efter idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0