learn me how to play


How we walk

Alltså åh, jag vill lära mig! (refererar till videon ovan) Sitter och föröker och försöker med munspelet, men nej det strular bara till sig efter att videon har spelat typ 10 sek. Vill slå sönder nåt. Jag antar att det är bara att träna, träna, träna och inte tappa hoppet. Man lär väl sig någon gång till slut.


T.ex. var mitt mål för den här sommaren att jag skulle lära mig spela If I don't live today introt på munspel, och jag trodde att jag aldrig skulle klara det eller ens komma i närheten. Satt och klurade med det där jättelänge. Och tillslut så ordnade det ut sig. Ska inte säga att jag kan spela If I don't live today direkt, för det jag gör kallas nog inte spela munspel. Det kallas nog blåsa munspel, det låter alltså inte så snyggt. Men jag har ungefär hittat tonerna till låten på mitt munspel. Och det är jag lite nöjd över, att jag klarat ett av mina mål.

Mitt mål inför hösten blir att kunna spela introt till How we walk.



If I don't live today, then I might be here tomorrow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0