Till dig Sommaren



Det ultimata slutet för sommaren kom för några veckor sedan när jag tog en kvällspromenad. Det var iskallt ute. En kyla som jag inte känt på hur många månader som helst. Det var då jag för första gången insåg och tänkte att "nu är det verkligen höst". Detta faktum fick mig att tänka på hur otoligt fort den här sommaren har gått.

Att jag har haft ett helt sommarlov med bara ledighet nu efter att jag har tagit studenten har varit rätt lyxigt faktiskt. Men att jag istället har haft en helt annan ekonomi efter det än alla andra som har sommarjobbat är en annan femma. Men jag har haft så många fina dagar den här sommaren och ja, det är jag väldigt tacksam för. Det här var antagligen mitt absolut sista sommarlov med 9 veckors total ledighet (eller fler med tanke på att jag har sökt jobb i flera veckor efter augusti). Det känns lite.. vemodigt på sitt sätt. Jag kommer antagligen aldrig ha ett riktigt sommarlov igen i hela mitt liv.

Kände att jag behövde skriva ner ett tack till dig Sommaren och de fina människorna (ni vet vilka ni är) jag har fått dela dig med; Tack!
Nu kanske ni undrar varför jag du:ar sommaren. Men när jag tänker efter på att den kommer vara borta så länge så känns det nästan som en kär vän som reser bort som man kommer sakna väldigt mycket. Sen tycker jag att den kan vara värd att du:as. För sommaren är liksom något mer än bara en årstid för mig.

Och du Sommar, jag vet att du själv tar ledigt nu i sisådär 8 månader tills du kommer tillbaka igen. Men när du gör det så kommer jag bli lite lyckligare igen, för det finns ingen tid på året jag älskar mer än dig. Och när du kommer tillbaka så ska jag lära mig att vindsurfa, köra båt, fiska, sola och bada så mycket jag kan, ha picknick i parker och äta glass under en blå himmel och en varm sol och en massa fler saker som jag inte kommer på. Gud vet hur mycket jag kommer att sakna känslan av att ställa sig utanför dörren och bli varm i hela kroppen av dina solstrålar, när det enda man känner är en bitande kyla, frost, snö och mörker klockan tre en vintereftermiddag.
Jag kommer vänta på dig. Och längta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0