Om dagen på Globen

Eftersom att jag inte skrivit nåt om onsdagen och Oasis än så tänkte jag göra det nu.

Konserten i Globen var häftig, på ett mirakulöst sätt fick vi väldigt bra platser efter många om och men! Vi köade från 10-18.30 utomhus, träffade trevligt folk, trängdes i en kaotisk kö, kom in på arenan och blev... ja man kanske kan säga lite tomma, eller som Jennifer sa att hon kände sig; apatisk, för att vi inte hade fått de bästa platserna vi hoppats på utan stod lite till sidan av scenen ca 3 rader bak. Men vet ni vad? Efter att förbandet (Caesars, som också var bra, tyvärr verkade inte publiken sådär jättepeppade på dem) spelat och Oasis precis kommit in (vilket var coolt faktiskt) så fick Jennifer tag i staketet och drogs sig fram. Michis och jag drog oss lite mer mot mitten och efter att hon dragit upp mig från golvet vid ett tillfälle då en hel klunga med människor ramlat omkull över varann, så tog vi tillfället i akt i förvirringen och kom till andra raden.. Strax därefter blev människor vid staketet överburna, och jag och Michis fick staketplatser,  i mitten, framför Liam! Seriöst, Michis är jävligt duktig på att tränga sig och jag tycker att vi ofta har mer tur än de flesta i såna här sammanhang. Oasis lät väldigt bra, har ju inte lyssnat på dem så mycket så jag visste inte riktigt vad jag hade att vänta. De var väldigt lugna på scen, vilket jag hade fått berättat för mig, så det var inte en sådan överraskning. Liam sjöng mest, han stod på scen med händerna i fickorna, gick av scenen när Noel sjöng, promenerade fram till publiken ett par gånger och sa saker som "Are you alright? You look alright" och något i stil med "To all the ladies in the front". Han tackade även ett par gånger på svenska. Och vi fick ögonkontakt med Liam från första raden. Och när han log (typ en gång) skrek alla, jag också hehe. Fick ont i halsen av allt sjungande och jublande (försökte så gott jag kunde även om jag inte kunde låtarna så strålande), var ju ett tag sen vi var på konsert så halsen var lite ovan tror jag! Det här var första gången jag var i Globen också, det var en upplevelse i sig. Aldrig varit i en så stor publik, och att vi såg ett så pass stort band med en sjungglad publik gav en riktig cool känsla. Gladast efter konserten var ju såklart Jennifer eftersom att hon är ett stort fan till dem, men jag och Michis som inte alls lyssnat lika mycket på dem var också glada, tyckte kanske inte att det var riktigt lika otroligt awesome som Jen hehe. Men, det var bra! Och häftigt. Var ju ändå Oasis liksom!

Har laddat upp videos på Youtube, lite sådär med kvalitén, blev väldigt bumpigt i trängseln också. Men det är något att se iaf, så här har ni, from the front-row;

I'm Outta Time


Songbird


The Masterplan (klicka)
Morning Glory 
Slide Away
Don't Look Back In Anger

Kommentarer
Postat av: Frida

Men åååååh vad avundsjuk jag blir! Längst fram! framför Liam! SHIT! :D

Vi kunde inte låta bli att skratta när Liam pratade. Man hör ju nästan inte vad han säger med sin manchester accent. Haha! Nästa gång dom bestämmer sig för att spela i Sverige SKA jag ha ståplats.

2009-02-01 @ 17:01:19
URL: http://frisun.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

men va fan asså, jag hade gjort en lång underbar kommentar här för länge sen ju men den är ju inte här!? aja..det var iaf BÄST och det vet du att jag tycker och så nu är jag klar.



LIAM!!! <3

2009-02-03 @ 18:05:15
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0