tur i oturen

Jag hatar hatar HATAR datorer! Det är alltid krångel med dem. De kan funka felfritt då och då, men så kommer det tillfällen då man bara vill kasta in dem i väggen och skrika.
Igår ville jag gråta. Datorn gick helt plötsligt inte att starta och det visade sig att hårddisken är sönder. Jag blev galen och visste inte vad jag skulle göra när pappa förklarade det. "Sönder?! men alla mina saker då? mina bilder, mina videor, skolarbeten, är dom borta då?!" Jag blev panikslagen, för jag vet hur arg jag hade blivit förra gången min dator inte synkroniserade som den skulle och en del bilder från ett par månader hade försvunnit. Jag frågade om den inte skulle gå att laga, men pappa berättade att det kunde kosta väldigt mycket pengar. Men han kopplade den till sin dator, och efter konstiga tickande ljud vaknade den! Snabbt som attan berättade jag vilka saker som skulle sparas först, allt under mina dokument; bilder från tre år tillbaka, alla underbara videor från konserter de senaste 2 åren och klara/halvfärdiga skolarbeten som var viktiga. Sakerna börjades föras över till pappas dator innan hårddisken skulle dö igen, och i 40 minuter fick jag bara sitta och vänta och hoppas på att alla minnen inte skulle försvinna i vilken sekund som helst. Jag hade tur, hårddisken dog inte under de 40 minutrarna och mina viktigaste saker hann sparas därifrån innan den dog igen. Om vi inte hade lykats rädda dem vet jag inte vad jag hade gjort. Jag hade iaf blivit jävligt ledsen, det skulle ha varit som om alla våra fotoalbum hade brunnit upp. Att mista de bilderna som påminner mig om de bästa och roligaste tiderna de senaste året hade varit.. sjukt, hemskt och ja.. jag hade inte varit glad kan jag säga. Men jag hade tur, otroligt nog har jag kvar dem.
Kommer bli krångligt för mig att använda dator framöver tills jag skaffat en ny hårddisk till min. Men jag hoppas det blir snart, vet inte hur jag ska kunna göra mina skolarbeten ordentligt annars.

Snart ska jag till Hardrock Cafe med familjen, ha det bra


Kommentarer
Postat av: Jennifer L

ouhhhh! jävlar alltså, det där är inte kul när det händer! nervigt, tur att du hann spara allt iaf!

2009-01-11 @ 15:59:03
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Ja eller hur, hade blivit helt bedrövad om alla bilder o sånt hade försvunnit

2009-01-13 @ 08:52:54
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0