you make me forget myself

Sitter här och lyssnar på mysig musik med mysbelysning och njuter av helgen. Gillar verkligen att sitta på rummet nuförtiden o bara klicka på datorn när man inte varit vid den under ett par dagar, kolla på gamla bilder, videor och sånt. Extra bra känns det när man just fått Mandos b-sida på deras nya singel; Alone with Molly / In the Valley. Riktigt bra låt, annorlunda men väldigt häftig!

Igår, fredag, slutade jag skolan kl 12. Att börja skolan efter lovet var inte så farligt eftersom vi bara gick två dagar, och den sista var väldigt kort! Mötte mamma vid videoaffären där vi hyrde 4 filmer (4 filmer, 4 dagar, 99 kr. bra pris!) Sen åkte vi till mataffären o systembolaget (tror jag kommer få dricka vin till middagen med familjen för första gången haha), sen förbi Guld Pandan och köpte med oss god lunch hem. Vi var hemma själva hela fredagen, så mamma och jag hade filmkväll med dipp och morötter. Såg en av filmerna, Becoming Jane Austen. Den var lite lagom, men inget speciellt egentligen. Vi blev uppe till halv 2, men det var ett skön slappkväll.
Idag ska vi säkert se en till av filmerna, dom vi har kvar är The Bucket List (Morgan Freeman och Jack Nicholson), Utlämnad (Rendition på engelska, med Jake Gyllenhaal och Reese Witherspoon, verkar spännande) och Silk (Kiera Knightley). Hoppas någon av de filmerna är bra! Idag var vi även nere i Åkersberga, åkte förbi djuraffären och Lions Loppis där jag fyndade 4 Lp skivor för 10 kr/st och en långärmad vit tröja för 30 spenn. Där kommer jag kika förbi igen!
Nu ska jag käka god middag med familjen, hej sålänge!


Simon and Garfunkel, David Bowie, Stevie Wonder, Supertramp. Alla 10 kr/st på Lions Loppis


Vita tröjan, 30 kr på Lions Loppis. Och jag måste använda alla mina örhängen mer, använder det nästan inte alls nuförtiden. hålen får ju inte växa igen, fast den risken är nog inte så stor.

Kommentarer
Postat av: Jennifer L

åh simon and garfunkel!!! men, haha du gillar ju inte stevie? men fint, jag vill med ha! :D

2009-01-10 @ 20:51:38
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jennifer: Jag har aldrig sagt att jag inte gillar honom, tror jag iaf? haha. Har iaf i själva verket aldrig lyssnat på han. Så jag tänkte (+ lite av min mammas övertalning) varför inte punga ut med en 10a så kan man lyssna vad det är iaf ^^ kul att ha liksom

2009-01-10 @ 21:01:24
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

haha bra beslut!!! glömde btw att säga hur fin du är på bilden och att jag just nu sitter och lyssnar på mando låten! <3

2009-01-10 @ 21:03:22
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jennifer: hehe naw, snäll du är då sötis! Alone with molly är så jäkla cool! Kul med Gustaf som sjunger ljusare än vanligt och Björn som kommer in i slutet :D

2009-01-10 @ 21:05:45
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: mic

oowawoa, det var mycket att se på lions eller? kul att du köpte grejer ju :D tänkte också åka ner dit idag, men jag var för trött bestämde jag mig sen

får bli en annan gång då!



PUSS HEJ

2009-01-10 @ 21:23:56
Postat av: mic

by the way as we say, Simon and Garfunkel är så mums.



ehm. mina inlägg ser väldigt töntiga ut ser jag nu, men äsch, det är ju jag.

2009-01-10 @ 21:25:16
Postat av: Frida

Åh Simon & Garfunkel och Bowie :) Bra musik det!

Och fina örhängen!

Nej jag har inte gått över Abbey Road-övergångstället hehe, men det ska jag göra när jag åker. Definitivt!

Ja Poladroid är helt gratis och superenkelt. När man installerat programmet och klickar på ikonen kommer det upp en kamera. Sen drar man bara bilderna man vill till kamera och så fixar den resten. Sen när dom är klara sparas dom automatiskt. Fast det tar ett tag för dom att bli klara, irriterande. Dom liksom tonar fram, som på riktiga poladroidkameror. http://www.poladroid.net/ finns det på.

Ja, jag shoppar alldeles för mycket faktiskt. Fast jag beställer typ bara från internet, jag är jättelat. haha. Nu ska jag beställa ett par till Cheap Mondays. Ett par ljusa.

Ja, skolan tar väl upp den mesta orken kan jag tänka mig. Jag orkade inte heller bry mig om att jobba när jag gick i skolan. Då skulle man ju inte få mycket tid ledigt :/

2009-01-10 @ 22:27:05
URL: http://frisun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0