Markusevangeliet

 


ja där syns visst lite av min kamera i displayen också









Mmmh dregglar över min svarta fina, sitter och lyssnar på Markus Krunegårds senaste (solo)skiva- Markusevangeliet. Inte ofta man gillar precis alla låtar på en skiva, och så är det väl med Krunegårds senaste måste jag nog säga. Den innehåller riktigt bra låtar som coola "Jag är en vampyr" (kanske min absoluta favorit), sköna "Rocken spelar ingen roll längre",  en skör och vacker låt som heter "Stjärnfallet" , samt  lite sorgliga "Maria och jag" som känns som kanske den personligaste låten. Skivan känns välidgt personlig överhuvud taget. Försökte inte göra en recension av hans skiva här, utan bara rekommendera ett par bra låtar från som kanske skulle passa någon i smaken :)
  Belv förfrågad förut om jag ville intervjua Markus för http://www.superlativum.se/ (om dem skulle få en, om det skulle bli av) men jag sa nej.. för jag är en feg jävla tjej! haha. Ja det är något som jag antagligen lite smått (eller mycket) kommer ångra jäkligt länge. Men så är det. För han är ju Markus! Visst han verkar väldigt trevlig och det hade nog varit asgrymt om man inte var jättenervös (vet faktiskt inte vad jag hade varit när det kom till kritan?) Men föreställde bara framför mig hur jag skulle göra bort mig framför en av mina favoritartister just nu.. Ja jag är bäst på att bygga upp skräckscenarion. Ok mobba mig inte för mycket nu över detta. Kanske ska kalla detta för ett av Sarahs misstag i livet? För att skriva och intervjua han hade varit rätt coolt, eller hur?
Anyway, tycker att ni som inte hört honom ska ta och kolla in denna begåvade kille!







 Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.


Har märkt att mina inlägg brukar bli vääldigt långa. För blogginlägg är väl menade att vara ganska korta, eller hur är det? Men dem är inte längre än inläggen på Sugarplum Fairys blogg på aftonbladet (http://blogg.aftonbladet.se/22424). Det kallar jag långa inlägg, men dem är himla roliga att läsa!
Förresten så kan man på www.sr.se lyssna på massa bra och roliga ljudklipp från P3. Gå in på hemsidan, klicka på P3, tryck sen på "lyssna igen" i rosa rutan till vänster och välj därefter ett av alla programmen som P3 har, där kan du finna lite olika klipp som finns i 30 dagars arkivet (antar att dem är där endast i 30 dagar efter att det först sänts, sen tas dem bort) Så kolla in där med jämna mellanrum så att du inte missar nåt kul! Om man klickar på "Morgonpasset i P3"  kan man fortfarande (dem har iaf kvar det för tillfället) lyssna på en kul intervju med Sugarplum fairy. Jag tyckte att jag förut bland alla kategorierna såg att man kunde lyssna på något om Broder Daniel och kanske nåt om Radiohead(?). Ska kolla upp detdär sen och se vad det var för nåt.

Ännu ett långt inlägg. Men nu är det käk för min del, ciao!
xxx

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va FANSarah!!! Du har inte sagt det till mig!! När hände detta? Och varför sa du nej? Du är dum, jag kommer inte kunna förlåta dig för detta din lilla knäppis :P haha

2008-09-04 @ 19:53:50
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Va har jag inte sagt det? Ja det framgår väl ganska väl varför jag sa nej: för att jag är feg! Jag är en FanSarah, hahah :P Du vet att jag lätt blir nervös, och jag var rädd att jag skulle sabba intervjun om jag gjorde den.. hm mobba mig inte föör mycket, ok?

2008-09-04 @ 20:03:06
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0