Autumn leaves

   jag idag

Hej hej!
Min dag började bra idag, hittade nämligen en tjuga vid busshållplatsen, ibland ska man ju ha lite tur ;D Vi skulle ha fotat om vårt klassfoto idag eftersom att så många var borta förra gången. Men det blev inte av eftersom vi inte var fler nu heller. Kom på nu när jag lyssnar på Autumn med Paulo Nutini (väldigt vacker låt, handlar tydligen om Paulos farfar) att när jag satt på bussen idag med Hästpojken i hörlurarna så såg jag väldigt mycket gula blad på träden! Tidigare har jag inte sett så mycket, bara ett fåtal. Men nu var det massor, och många träd som börjat färga sina blad mörka. Kändes väldigt höstigt, trots att vädret för ovanlighetens skull har varit ganska varmt idag, men lite kvavt och fuktigt.


Paulo Nutinis låt Autumn, tyckte den passade bra idag. Lyssna! http://www.youtube.com/watch?v=SB5xoDEOgec


Autumn leaves under frozen soles,
Hungry hands turning soft and old,
My hero cried as we stood out their in the cold,
Like these autumn leaves I don't have nothing to hold.

Handsome smiles wearing handsome shoes,
Too young to say, though I swear he knew,
And i hear him singing while he sits there in his chair,
Now these autumn leaves float around everywhere.

And I look at you, and I see me,
Making noise so restlessly,
But now it's quiet and I can hear you saying,
'My little fish dont cry, my little fish dont cry.'

Autumn leaves how faded now,
that smile that i've lost, well i've found some how,
Because you still live on in my fathers eyes,
These autumn leaves, oh these autumn leaves, oh these autumn leaves are yours tonight.
<3


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vilken söt bild på dig!! :) Åh jag älskar Autumn leaves, den är superfin. Du hade tur du, 20 spänn, du är rik nu ju!

2008-09-02 @ 21:30:59
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Åh tack tjejen :) Ja det är den verkligen, ryser när jag lyssnar på hösta volym! Haha jaa nu ska det storshoppas :P

2008-09-02 @ 21:33:44
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0