Skogsnissar och höstsnuva

Nu sitter jag ute på landet och surfar med 3 mobilt bredband! Mycket segare än vanligt bredband som man har hemma såklart men det funkar ju när man är här ute :)

Usch har blivit förkyld, hoppas jag blir frisk tills skolan börjar för det är inte kul att missa nåt nu när det är så mycket.
Så förutom att ha gått runt o snorat  så har jag, mamma, mormor och mormors hund (jättesöt cockerspaniel!) varit ute i skogen och plockat svamp. Trodde att vi inte skulle hitta nåt alls när vi tog på oss stövlarna och traskade in bland grenar och mossa, men efter att ha virrat oss in i urskogarna på lilla ön så hittade vi jättemycket! Kantareller och lite champinjoner. Jättekul! Är inget stort fan av svamp (men har lärt mig att tycka det är ok i paj o så) men det är så skönt och rogivande att vara ute i skogen och bara traska runt! Och man blir lite lustigt nog glad när man faktiskt hittar saker i naturen som går att äta ^^ Här ute har vi förresten massa  (jättegoda) äpplen i vår äppelträdgård, så imorgon måste vi ta fram stegarna och plocka ner dem. Annars har det inte hänt så mycket, hjälpte mamma och mormor att ränsa svampen, två påsar, massor! Sen har vi fikat hos mormor o morfar, mormor hade bakat god äppelkaka :)

    bonzo, sötepöte
 Min lilla älsklingspojke Pontus (en av mina två kissar som fick stanna hemma o hålla syster sällskap) i äppelträdgården för två sommrar sen.
Haha och ja, jag behandlar mina favoriter som bäbisar. För det är precis vad dem är ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0