små behov inför hösten

Har börjat kika på nätet efter en iPod classic. Tror jag kommer köpa från internet, eftersom att det är billigare hehe. Är nog ute efter en med 80G minne i färgen svart, tycker dem är snyggast, sen så kanske inte repor syns lika bra på en mörk färg som t.ex. vit/silver. Ska rådfråga far min om vilka sidor på nätet som verkar säkra att beställa ifån. Om du som läser dethär har ett tips på en sida som är bra att beställa ifrån så säg gärna till! 
Nu när man har lite höstkänslor så har jag också kommit på att jag verkligen måste se upp med vad jag spenderar mina pengar på. Kom på att det  finns lite saker (förutom iPod) som måste införskaffas inför hösten;

- En höstjacka. Min gamla är så sliten så behöver vekligen en ny! Vet dock inte vad för modell än, men skulle kanske vara mysigt att ha en som går över rumpan så man inte fryser när man väntar på bussen? Och vad ska det bli för färg, en enfärgad som är lätt att ha färgglada mössor och halsdukar till eller en jacka som med en riktigt färgig kulör lyser upp dagarna? Hm får fundera och kika runt lite mer innan jag bestämmer mig...
- Stor halsduk och mössa,  får införskaffas efter att höstjackan är fixad, om det blir en enfärgad jacka så skulle jag iaf vilja ha en halsduk och mössa med härliga färger, kanske röd eller lila? Skulle kanske passa till mitt bruna hår.
- Ett par jeans skulle också behövas. Vill inte ha några som är för låga eller överdrivet höga i midjan. Tror det kanske kommer bli ett par från Weekday av märket Cheap Monday, men skulle vilja kolla på vad priserna ligger för jeansen av märket Dr Denim för dem är så snygga! Nån som vet något ang. pris och var dem går att köpa? Tror jag ska leta efter ett par svarta, någon sorts mörkare grå (gärna stentvättad) eller rätt mörk blå. 

 Ett par jävligt snygga från Cheap Monday!

Snyggt från Dr. Denim  

-Väska, ska titta efter en snygg i en rätt stor modell som iaf lite skolböcker får plats i, just nu har jag ingen bra som jag kan ha till skolan.
- En stor mysig kofta. Det skulle nog vara höstens mysigaste plagg att gå runt i! Måste verkligen hitta en, eller något annat mysigt stickat i någon jordnära färg.
- Converse, har tänkt på att jag skulle vilja införskaffa mig ett par väldigt länge, men har inte riktigt haft råd förut. Och nu efter att ha jobbat 3 veckor på dagis i sommras så kan jag kanske ändå inte köpa ett par, pengarna flyger ju iväg på jag vet inte vad! Mat? Känns som att för mycket går åt på det, tråkigt!  Jag har ju faktiskt inte köpt massa saker, så man undrar var dem tar vägen! Eller en del konserter har det ju blivit av.. Men om jag märker att jag har råd efter att jag shoppat andra nödvändigheter så ska det definitivt bli ett par, tror helst av lägre modell i en lite begie färg.
 ett par dojor i ungefär denna modell o färg skulle kanske vara något?



Nu ska jag ta och städa mitt rum! Inte så kul, men det ser ut som en tornado har dragit fram här eftersom att jag inte tagit undan efter mig så bra sedan helgen, massa papper och kläder överallt. Så nu höjer jag ljudet och sätter på lite ny Broder Daniel musik (Cruel Town) som jag fick av min bästa vän <3

Hörs imorgon!
xxxxxx


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det var en rejäl lista! haha. jag behöver typ samma saker, iaf jacka, jeans och halsduk :P Har fått min vackra Ipod nu, den är helt underbar! Beställ från elgiganten, helt super och billigare går nog inte hitta! Men kolla runt lite först för säkerhets skull ;) Men rekommenderar annars det! <3

2008-09-02 @ 21:33:04
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: haha ja eller hur, men så ska ju önskelistor vara- långa ;D Åh vad kul! men du kan inte använda den än va? Ja jag har beställt nyss faktiskt från elgiganten, ska in till stan imorrn (kungsgatan) o hämta den!

2008-09-02 @ 22:00:06
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer

jo faktiskt! asså, så sjukt, fick datan nu igen, han fixade den och var astrevlig osv, fick till och med ett större RAM minne som kompensation. MEN när jag kommer hem funkar allt utom tangenterna! Endast vissa som funkar och så var det inte när jag lämnade ifrån mig den. Så stört. men jag blev så arg så jag la in lite musik på mammas dator så sitter o laddar in bilder och musik och cirkus nu! :D så får jag ta resten sen :P

Men åh, kul! :D

2008-09-02 @ 22:04:29
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Gud vad konstigt, du har verkligen otur med din dator! Hoppas det fixar sig snart:) Åh trevligt trevligt ^^ Vill också ha cirkus klippet på min nu, har precis hämtat den :D<3

2008-09-03 @ 14:57:16
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Josefine

Så snygga byxor från Dr. Denim!

2008-09-10 @ 17:16:40
URL: http://juisy.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Josefine: Ja det tyckte jag med, såna skulle man vilja ha! ;D

2008-09-10 @ 17:30:46
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0