my iLove has come!

God eftermiddag cyberspace!
Idag åkte jag in till stan med min käre far och hämtade min nya älskling- my iPod classic (!) på Kungsgatan. Sa ju igår att jag kikade runt efter en iPod, och tänkte, varför vänta? Så jag hittade en för ett bra pris  (på http://www.elgiganten.se/) och beställde. Så nu har jag den här hemma hos mig. Ska börja ladda in musik idag, men det får nog bli efter att jag pluggat lite. Ska bli kul för all min musik som jag har kommer ju faktiskt få plats! Nu behöver man inte byta musik på mp3:n med jämna mellanrum när man vill höra nåt nytt för att det bara får plats ca 5 skivor på den. Kan berätta sen vad för musik som kommer befinna sig på min iPod, så får ni en större inblick i vad jag lyssnar på.

Igår hörde jag på radion att det varit en orkan i USA, runt Louisiana och att många människor fått evakuerats så att det inte ska ske lika många olyckor som vid orkanen Katrina. Orkaner namnges numera visst med varannat tjej och varannat killnamn, så denhär gången namngavs den till Gustav.
När jag hörde det här namnet fick det mig att tänka på bara en sak- Gustaf Norén. Ni kanske känner igen namnet? Han är mannen som 2006 kom etta på listan "Sveriges 100 sexigaste män" av tidningen Plaza Kvinna.  Han är en av de två sångarna och gitarristerna i bandet Mando Diao, Borlänges stoltheter.
I en intervju som jag läste (eller kanske hörde?) berättar Gustaf lite retsamt att Björn Dixgård, den andra sångaren, kom på på en mycket lägre plats på denna lista. Hehe tyckte inte att Björn förtjänade en så låg placering i jämförelse med hans bandmedlem. Vet faktiskt inte vem av dem jag tycker är snyggast, Gustaf eller Björn? Det brukar variera lite.. Tror att Gutafs glappa käft som brukar uppmärksammas hjälpte till hans placering på listan. Men han är helt klart värd den- såklart!

 Gustaf Norén
" - Det känns kul. Skönt att rocken är sexig igen. Jag har väl lite av den där fulvackerheten, säger han."
http://www.aftonbladet.se/karleksex/article456493.ab


Kan berätta att Mando Diao verkligen mitt favortiband number 1 (kanske inte helt oväntat va?), det är bandet som jag längtar så grymt mycket efter nu! Måste se dem snart, dem är så jävla grymma! Både på skiva och live. Och tro mig, har sett dem sisådär 8 gånger (senast på Peace and Love) och dem är verkligen en av Sveriges bästa liveband.
Jag tror även att Mando snart kommer släppa en ny skiva, hoppas det blir innan jul! Den senaste skivan dem släppte heter "Never seen the light of day" som släpptes i oktober 2007 (om jag inte säger helt fel). Trevligt att skivorna inte har så stora luckor mellan varann, att dem inte släpps så sällan alltså. 
 Många tror att Mando Diao är ett kaxigt otrevligt band som tror sig vara bättre än alla andra. Och visst är det ett kaxigt band som faktiskt är bättre än jävligt många andra, men dem är inte otrevliga, inte utan anledning iaf..Tyvärr har många lite fel och negativ uppfattning om dem. Dem har sagt det ganska kända citatet att Kent "är ett trött dansband" under Kalasturnen med dem, och det har cirkulerat rykten om att en i bandet har "slagits" med radioprofil. Hur mycket av allt som skrivs är sant vet jag inte, men tycker att man ska ta det mesta med en rejäl nypa salt och tänka på att det som sägs i en intervju kan ha sagts med glimten i ögat, som sedan journalisterna förvränger till allvar, eller nåt helt annat. 
Så är det ju med det mesta, både med intervjuer med band eller andra kända personer. Dem är faktiskt riktigt schyssta dalmasar, det tror jag alla som träffat kan hålla med dem. Och alla vet ju att rikitga män kommer från Dalarna? ;D
Nu ska ni få se skönt klipp med sköna killar (från hemsidan):
http://mandodiao.com/site/main.php?section=2&id=5#top

 Björn Dixgård

Svårt att säga vem som är snyggast av de två Mando Diao sångarna.. men mycket snyggare män finns inte, eller hur? ;)


Kommentarer
Postat av: Mic

haha men sarah palla att du kopplar Gustaf Norén till priset som första tagare i snygghet istället för sångare i mando diao !! det är MANDO DIAO SOM SPELAR ROLL !

haha

2008-09-03 @ 19:11:56
Postat av: Mic

före* mando diao

2008-09-03 @ 19:12:20
Postat av: skentrevlig

Mic: Jag blir inte så förvånad över att du inte verkat ha läst så noga, om du hade gjort det så hade du sett att jag visst kopplade honom till Mando Diao :P Och man kan väl förresten inte göra något annat än att koppla han till snygghet? haha

2008-09-03 @ 21:05:40
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer

"gustaf" är en synonym till snygg/sexig/het, ifall ni inte visste det.



tänkte med på gustaf när jag läste det, han är ju som en hurricane ;)



kul med ipoden! du kommer älska den resten av livet :D

2008-09-03 @ 22:00:29
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Haha ja du har så rätt! tack för ditt stöd, för så är det ju. liksom, det är en självklarhet att man kopplar han till sverigest sexigaste man ;D höhö

åh när du tänker på hurricane tänker jag på 29e oktober iiiih

Ja jag ska ta hand om den som en bebis ^^

2008-09-03 @ 22:45:26
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Mic

haha alltså jag såg att du kopplade honom till mando diao också. men du kopplade honom till snyggheten FÖRST !? felfelfel!

haha :P

2008-09-06 @ 18:55:29
Postat av: skentrevlig

Mic: Nä det är inte fel, vem säger att jag skriver saker o ting i en speciell ordning här? :P kanske vill vänta med det bästa till sist.. haha ;D

2008-09-06 @ 23:51:30
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0