hemma igen

Som rubriken säger, nu är jag hemma igen från landet :) Ligger i sängen (med täppt näsa- blä) och skriver nu lite innan jag ska sova. När vi kom hem märkte jag en svart plutt som satt på benet- en fästing! Jag brukar inte alls vara känslig för dem eftersom att jag är uppvuxen på landet och får sån ohyra som sitter fast  minst ett par gånger per sommar, plus att katterna brukar ha en hel del (Och nej vi har inte vaccinerat oss- inte bra!) Så som sagt jämfört med många andra är jag inte alls känslig. Men den här  fästingen var större än de flesa jag brukar ha (vilket iof inte gjorde så mycket) men den satt fast så in i helvete! Fan det var inte klokt, och det var då det började kännas äckligt, den ville inte släppa taget! Mamma skulle ta bort den, först fick hon bara av kroppen o så satt huvudet kvar, hon tar fram pinsetten och försöker få bort resten men det ville sig verkligen inte. Fram med en vassare pinsett- går inte, resten av fästingen sitter kvar medans det börjar blöda lite smått när hon sliter och drar, haha. Fram med en nål, och efter många om och men, så försvinner resten av fästingen bit efter bit. Med ett litet sår på benet (det där gjorde faaktiskt inte ont eftersom man har rätt lite känsel där ;P) och en konstig bula som upptäcktes i samband med fästingen (hoppas den lägger sig! pappa börjar självklart skrämmas med borelia och.. kallas det TBE?) plåstrades jag om med plåster och alsolsprit. Ja nu fick ni en väldigt detaljerad redogörelse om mitt fästingbett, men det var faktiskt ganska groteskt för den jäveln inte ville försvinna på typ 10-15 minuter!
 Tror jag hade en såndär vuxen hona, har nästan enbart bara haft såndär nymf förut. Och nu kommer säkert ingen vilja läsa min blogg när jag har såna här "äckliga" bilder uppe hehe :P


Så, nu med nysmörjda nagelband med bästaste Elisabeth Arden kräm (hoppas det hjälper för nagelbanden har sett riktigt risiga ut på senaste tiden) så ska jag ta och sova. Tror jag tar och lägger upp lite bilder imorgon från den här dagen på landet :)

Sov sött alla!
Sarah

Kommentarer
Postat av: Mic

haha då vet vi!

puss

2008-09-22 @ 15:28:53
Postat av: skentrevlig

Mic: intresseklubben antecknar, eller hur? ;D MEN ska faktiskt kanske gå till doktorn o kolla upp bettet för det ser lite suspekt ut

2008-09-22 @ 18:06:50
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

det ser jäävligt suspekt ut! you better check it, better safe than sorry ;)

2008-09-22 @ 18:13:31
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: Du har ju inte sett det! :P förutom bulan under mina strumpbyxor iof.. hehe aa blir kanske på onsdag om det inte lägger sig

2008-09-22 @ 18:49:55
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

Ja men det räckte ju! kan man se det genom strumpbyxorna så är det ju suspekt.. :P

2008-09-22 @ 19:32:41
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: haha, sant :P

2008-09-22 @ 19:59:16
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0