Färgning och frisyrer

Ikväll har jag färgat håret i färgen mocca brun av Poly Palette. Det blev mörkt! Herregud, när det var blött såg det helt svart ut! Nu har det börjat torka men det ser fortfarande väldigt mörkt ut, mycket mörkare än på bilden.. hmffs, ville ju ha lite ljusare iaf. Aja, vi får se hur det ser ut imorgon i dagsljus. Då ska jag klippa lite på min lugg också, hoppas det blir bra!

Okej, jag lägger till det här nu i efterhand: jag ångrade mig! var liite optimistisk till färgningen, tänkte att det kanske var ok, men nej usch det här är den mest misslyckade färgningen ever! Mitt hår är svart, speciellt luggen, och där jag haft lite ljusare sen sommaren är det nån ful brun färg. jag vill ha ljusare brun! fyfaan.


Kollade runt på bilder på internet på olika frisyrer. Tillslut kollade jag mest på gammaldagsa frisyrer, vad vackra kvinnorna var på den tiden! Lite bilder på stora ikoner from back in the days..
(vill titta på gamla filmer med dessa skådespelerskor- minus modellen twiggy)


Audrey Hepburn och Marilyn Monroe


Twiggy och Greta Garbo

Kommentarer
Postat av: terese

moccabrun är ju en väldigt mörk färg. speciellt när det antagligen fortfarande är kvar lite färg i hårbotten. jag är själv blond på riktigt och färgar mitt hår mörkt varannan månad. och mitt hår är ändå mörkt när det väl är färgat och jag färgar med en väldigt ljus-guldbrun färg. har dock gjort misstaget tidigare att färga håret med en 5a, dvs brunt. och det blev också svart. hatade det. alltså för att slippa det där jättemörk bruna håret skulle jag nog tipsat dig om att färga håret med kanske en mörkblond nyans. då blir det som ljusbrunt ifall man redan har brunt hår.

men på handel sysslar vi med att möjligt som har med handel att göra. haha. alltså det är klart man inte kan alla regler och steg inom handel. men liksom.. ja, känns som att mycket är självklart ändå:D

2008-10-15 @ 17:24:57
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: terese

okej. men du är brunett på riktigt? och glöm inte bort din nya jacka:D

2008-10-15 @ 18:42:46
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: terese

haha, ja det får du minsann ta och göra:D hm, jag praktiserar på ett företag som heter nordanå transport AB och praktiken gäller ett år framöver. eller ja, tills maj nästa år. 2dagar i veckan! jättejobbigt är det haha. har ni någon praktik?

2008-10-15 @ 19:39:32
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: Mic

Greta Garbo och Marilyn monroe är ju inte så speciellt vackra heller!

du är fin!

2008-10-16 @ 18:10:37
Postat av: skentrevlig

Mic: Är du galen kvinna? Dem är jättevackra! Du borde kika in några fler bilder med dem ;)

DU är finfinfinast :*

2008-10-16 @ 19:46:28
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0