Grymma konserter och roliga nyheter

Alltså det har hänt så många roliga saker på det här lovet så nu är jag jättejätteglad!!
För det första, Håkan konserten i onsdags var helt underbar! Den mannen är så jävla bra och hela den dagen och kvällen var helt... wiiiie! Det var underbara låtar som Klubbland, Vän med en bil (en bland mina första håkan favoritlåtar), Hurricane Gilbert, Det är så jag säger det, Minnen av Aprilhimlen, Nu kan du få mig så lätt, Magiskt men tragiskt, För en lång lång tid..  ja massa bra! Jennifer, Michis och jag satt inne i Cirkus reception grej och väntade hela dagen, vi fick nummer och kom  på plats 14-16 i kön, vilket innebar att vi fick plats längst fram! Visserligen lite åt sidan, men vi såg jättebra och var jättenära ändå, speciellt eftersom Håkan var över hela scenen hela tiden.
För det andra, när vi sitter och väntar vid Cirkus under dagen så får vi reda på att Oasis kommer till Sverige den 28:e januari, och biljetter släpps nu på onsdag den 5:e nov, på Jennifers födelsedag! (Helgen kommer spenderas med att övertyga mina föräldrar om att köpa biljett till mig så kan jag få den i julklapp)
För det tredje så såg jag och Michis Okkervil River på Debaser Medis dagen efter i torsdags. Och det var grymt! Visste inte hur dom skulle vara live, men hade inte trott att det skulle vara ett sånt här drag! Sångaren Will Sheff var grym och trummisen körde på som fan och dom båda hade världens energi, ashäftigt! Okkervil görde en ABBA cover, överraskande, förvånande, men riktigt kul att se!
För det fjärde, innan Okkervil River konserten fick jag ett sms av Jennifer där det stod att Mando Diaos skiva är bekräftad, och att skivan ska låta som "ett rockigt soundtrack med en dos Borlängemelankoli" med vissa influenser av soul och disco. Den släpps i feb 2009 (vilket vi visste redan) men att plattan som ännu inte har ett namn är gjord i samarbete med Salla från Lating Kings. Ja, soul, disco och Latin Kings? Det låter.. annorlunda.. men jag är glad att det är officiellt nu och det kommer säkert bli en bra skiva!
Sist men inte minst, för det femte, så fick jag ännu ett sms av Jennifer idag, i vilket det stod att Gustaf Norén ska vara med i en film! "Ingen kom ner", som kanske kommer vintern 2009? Kolla in trailern!  Det här är så förvånande! Gustaf i en film? Men om någon i Mando ska klara detta så är det han. Jag vill se filmen hehe.
Jag kommer gå runt och le åt alla roliga grejer som hänt denhär veckan hela helgen, minst, och min familj tycker jag är konstig när jag sitter och flinar för mig själv haha. Men aja, dom fattar ändå inget så det är ingen idé att förklara. Jag ser fram emot många saker just nu!

I fredags kunde man se en hes och lite bakis Håkan på tv4 i  Efter tio, den som missade det kan se hela programmet här: http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=9017
Jag filmade från Håkan och Okkervil konserten, dom klippen kommer läggas upp på youtube och här så kan dom som vill se (Ska försöka lägga upp nån nu i helgen, men det tar så lång tid eftersom jag sitter ute på landet så de flesta kommer nog när jag kommit hem)




Kommentarer
Postat av: Jennifer L

det har verkligen varit ett brabrabrabrabraBÄST lov! utom att jag varit sjuk hela tiden iof... men alla nyheter!! :P grymt.

2008-11-01 @ 16:57:53
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: Jennifer L

åh vet du vad jag glömt berätta, inget viktigt egentligen, men jag hittade äntligen en kavaj! en sån kort. och en tröj/klänning grej :P du får se sen. men aa, det var bara det jag skulle säga..;)

2008-11-01 @ 17:27:45
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Jennifer: ja det har verkligen varit bäst! och jag har konstigt nog inte blivit sjukare efter konserterna, snarare bättre! musiken botar mig ;D



hehe vad kul! fan vad jag också vill shoppa ^^ du får ha på dig dom nästa vecka ;)

2008-11-01 @ 22:11:31
URL: http://skentrevlig.blogg.se/
Postat av: terese

det är så jag säger det- åh säger jag bara..

2008-11-02 @ 01:09:36
URL: http://tessilelle.blogg.se/
Postat av: Erik

Oasis, bra grejer! Filmen verkar också bli bra, såg trailern...

2008-11-03 @ 00:01:05
URL: http://www.superlativum.se
Postat av: skentrevlig

Erik: Ja verkligen :) Ska du se dom, eller kanske försöka fota?

ja den filmen verkar lite spännande faktiskt hehe

2008-11-03 @ 19:55:56
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0