my weekend

Idag har det varit en väldigt trött dag från min sida, har kanske sovit 4-5 h för att vi kom hem så sent igår. Tänkte berätta vad jag gjort i helgen från början..

I lördags kom Jennifer förbi mig på filmkväll, kuligt! Vi såg The Happening som var spännande, udda, men lite b.. dialogerna mellan skådespelarna kändes konstiga. Men den var rätt bra ändå. Sen så såg vi en mycket mer lättsam film som man har hört så många prata om; Mamma Mia. Också en udda film, musikalfilmer är ju lite speciella, något som man inte alls ser ofta. Men jag tyckte den var helfestlig haha. Kanske för att den var astöntig med allt det överdrivna som är så speciellt för musikaler och för att det känndes så udda att se kända skådespelare göra något dom inte är vana vid, att sjunga i en sånhär film. Men det var kul, coolingen Stellan och ABBA låtar, och massa skratt! Annars så lyssnade vi på fina LP skivor som Jennifer tog med sig, John Lennon live (!) och pratade och tittade om/på allt möjligt, bland annat barndomsminnen, min servettsamling (som jag fick för mig att samla på när jag var liten, måste slänga), foton och spicegirls bilder haha. Tack iaf för att du gjorde min dag Jennifer!

Sen igår, söndags, så drog konserttrion till Medis igen för att se Tiger Lou! Väldigt bra var det, synd bara att man inte fick höra lite fler efterlängtade gamla låtar. Michis fick problem med att komma in för att hon inte hade med sig leg, så hon fick fara hem och hämta det, som tur var missade hon inte så mycket av Tiger Lou. Hon har på nåt sätt flyt i oturen den tjejen, hon lyckades hitta Jennifer och mig längst fram vid scenen. Hon är duktig på att trängas hon, borde vinna en oscar för det som dom sa på P&L. Vi förfrös när vi väntade innan konserten och det fick vi göra på vägen hem också i snöstormen. I väntan på min far som var så snäll och hämtade oss vid busshållplatsen drog vi igång skönsången med Mamma Mia halv två på natten, riktigt bra avslut på en riktigt bra kväll!

Så, nu vet ni vad jag gjort i helgen. Hoppas er har varit lika bra! Nu ska jag sova, sov gott people :)
PS: bussarna har ju varit struliga hela dagen, 3 st har fastnat i dikena där jag bor. intressant att se om man lyckas ta sig iväg till skolan imorrn!


The war between us- Tiger Lou

Kommentarer
Postat av: Jennifer L

lördagen var supermysig! trevligt och braigt, tacktack <3 och söndagen var superbra! tiger lou är fint, tacktack <3

2008-11-25 @ 17:55:06
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/
Postat av: skentrevlig

Ja det var det, filmkvällar och sånt har man alldeles för sällan :) tack själv, för ännu en bra helg!<3

2008-11-25 @ 18:20:42
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0