Välkommen till min nya blogg!

Jaså, här fixas rubriker och laddas upp av sig självt!
Men låter det vara kvar, eftersom att det kanske passar sig att säga Välkommna hit, om det nu blir någon som läser här.

Rubriken lades väl upp av sig själv för sisådär fyra dagar sedan, då bloggen skapades.  Har inte skrivit något inlägg förrens nu eftersom att jag iaf ville designa den lite innan jag skrev något, annars hade det aldrig blivit av.
Kan ta och berätta att jag trodde att min blogg skulle se helt vit och orörd ut för all framtid. Första gången jag kikade in i stilmallen (där jag förstått att man kunde ändra designen) höll jag på att få hjärtklappning när jag såg alla dessa koder! Herregud vilket arbete, skulle jag förstå mig på detdär?! Har kikat in i denna stilmall och ballat ur varenda gång, inte ett gnutta smartare än den förra, snarare tvärtom: ännu mer förvirrad. Men igår kom vändpunkten; med lite mer beslutsamhet började jag läsa igenom andras blogghjälp (bla saraolsvik.blogg.se och kenza.blogg.se som lagt upp lite tips), och efter att jag även frågat ut en kompis om koder och bildadresser lyckades jag!  Har förvisso bara ändrat bakgrund, men det får räcka för tillfället. Har nu lärt mig att med lite tålamod och lite "go" i kroppen så kan man faktiskt lära sig saker som ter sig omöjliga ut från början!

När jag började fundera över att börja blogga så hade jag inget mål med det, som att anordna t.ex. en mode-, film-, eller  träningsblogg, utan kände (antagligen som flera andra här)  att det kan vara skönt att ha ett ställe att skriva av sig på. Så det är det jag gör nu :)
Ska bli intressant att se hur det går, vad inläggen kommer handla om eller hur ofta dem läggs upp (beroende på ork och tid). Har förstått (sen de senaste fyra dagarna) att det finns en hel del att lära sig här på blogg.se, som alla funktioner i utformingen av den personliga bloggen! Så önska mig lycka till ;D
Men det kan nog bli kul, har inte direkt läst andras bloggar förut så det kommer bli något nytt och spännande!

Det blev rätt mycket text för första blogg inlägget ser jag nu, så får väl ta och avsluta.
Das was alles, for now!
kram Sarah

Kommentarer
Postat av: sandra

lycka till :)

2008-08-23 @ 16:25:06
URL: http://sandas.blogg.se/
Postat av: sandra

du kan gå in på sarasolvik.blogg.se och bläddra ner till kategorin blogghjälp!

2008-08-23 @ 16:50:20
URL: http://sandas.blogg.se/
Postat av: Jennifer

det är inte dags att testa ett premiärinlägg snart tycker du? ;D börjar ju bli ordning här nu!

2008-08-26 @ 22:16:18
URL: http://paperbackwriterr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0